Fenntartható üzemanyaggal kezd tesztsorozatba a Wizz Air és az Airbus
A fapados légitársaság az Airbusszal közösen veszi górcső alá a SAF-fel történő üzemeltetést. A teszt a barcelonai és a brüsszeli járatokon indul.
A fapados légitársaság az Airbusszal közösen veszi górcső alá a SAF-fel történő üzemeltetést. A teszt a barcelonai és a brüsszeli járatokon indul.
Öt telephelyen cserélik ki a nyílászárókat, a világítást, hőszigetelik az épületeket, és napelemeket szerelnek fel a tetőre – ezzel évente jelentős költségmegtakarítást érnek el.
A szeptember 16-a és 20-a között zajló Közúti Közlekedési Környezetvédelmi Akció során végzett mérések célja, hogy átfogó képet adjon a hazánkban forgalomban lévő gépkocsiállomány évenkénti változásáról és a járművek állapotáról, beleértve az átlagéletkort és az erózió mértékét.
Döntésével Adina Vălean nem maradt egyedül, hiszen Virginijus Sinkevicius környezetvédelmi és halászati biztos követte az egykori matematikatanár példáját.
Az első, teljes egészében elektromos meghajtású Credobus-t teszteli a Volánbusz Győrben.
Az Európai Unió törekvéséről van szó, miszerint 2030-ig az 1990-es szinthez képest 55 százalékkal csökkentsék az üvegházhatású gázok kibocsájtását. Ám egyelőre elégtelenek az erre irányuló intézkedések.
Az Európai Gazdasági és Szociális Bizottság áprilisi plenáris ülésén állást foglaltak a hosszú távon fenntartható közlekedési rendszerre való átállás kulcstényezőiről.
A logisztikai vállalat „B” besorolást szerzett a Szén-dioxid-kibocsátási Projekt (CDP) keretében.
Az első nettó zéró emissziójú transzatlanti járat még ebben az évben elindul az Egyesült Királyságból.
A Midlands Connect szubnacionális közlekedési szervezet vasúti stratégiáért felelős vezetője, Richard Mann elmagyarázza, hogy milyen különböző módokon lehet a vasút szén-dioxid-mentessé tételét megvalósítani Közép-Angliában, és hogy a Midlands hogyan képes megfelelni az ezzel járó kihívásoknak.
Az osztrák vasúttársaság egymilliárd eurót fordít 2030-ig a megújuló szél-, nap- és vízenergiából érkező vontatási energiára, a járművek alkatrészellátását pedig részben 3D-nyomtatással tartaná fenn.
Új támogatási alapot vezetett be az osztrák főváros. A cél, hogy Bécsben 2025-re ötször annyi áramot állítsanak elő napenergia segítségével, mint most.
A teljes ellátási láncot képviselő Vasúti Ipartestület (RIA) szerint még fele olyan gyorsan sem halad a vasútvonalak villamosítása, mint ami a kormány 2050-es karbonmentességi céljainak eléréséhez szükséges lenne.
A Schaeffler új üzemében 15 ezer négyzetméteren folyik az elektromosmotor-alkatrészek- és rendszerek fenntartható gyártása.
Az egész Európát bejáró különleges vonatot szeptember 11-én, szombaton délelőtt lehet megtekinteni a „leghűségesebb város” vasútállomásán, élén a GYSEV „zöld mozdonyával”.