Impex
Szolgálatra jelentkezem
A Szentpétervári Vasútmérnöki Egyetem elvégzése után nem sok időm maradt az öt év gyűrődéseinek kipihenésére. Június végén hazajöttem a család nagy örömére, augusztusban megnősültem, és 1974. szeptember 4.-én megkezdtem vasúti pályafutásomat.
Ecce homo
A hó élesen ropogott Ilonka cipője alatt, amint kilépett a tanya kiskapuján. Szerette ezt a hangot, olyan tiszta és üde volt, mint maga a frissen esett hó. A decemberi éjszaka csendjében megnyugtatóan hatott. Lépteit szaporította volna, de a göröngyös gyalogút azt nem engedte, így hát óvatosan, de határozottan szedte lábait. Csak a vasútig jussak el – gondolta, ott már a kocsiút határozott vonalvezetése biztonságot kölcsönöz a további haladáshoz.
Cservári Klára és a Raabersped
Szomorú apropóból törtek elő a raaberspedes emlékek...
Csárádi János, és a beszerzési tilalom
A rendszerváltozás után kemény időszak következett a MÁV életében. Az állami vállalatot részvénytársasággá kellett alakítani, a nem alaptevékenységi körbe tartozó tevékenységeket ki kellett szervezni, racionalizálni kellett a cég tevékenységét.
Gabonás kalandok a Mávtransspednél
Tessék mondani, ugye itt adnak negyven százalékot?
Egy kínai hajó Gdyniaban
Küzdelmes tárgyalás a kapitánnyal, aki csak egyetlen szót hajtogatott angolul.
Amikor nem áll meg a vonat
Történet a vasút világának az évtizedek távlatából nézve ideálisnak látszó, bár problémáktól koránt sem mentes korszakából.
Viharfellegek a diplomácia egén
Egy moszkvai külkereskedelmi tárgyalás emlékére.