Az 5630-as lajstromjelű, „Siv” nevet kapott  C–130J-30 szállító repülőgépe a svédországi Kebnekaise-hegynek ütközött, nem sokkal a hegycsúcs alatt. A gépen utazó öt hajózó életét veszítette az ütközésben, a gép kisebb darabokra szakadva megsemmisült. A repülőgép a norvégiai Harstad-Narvik-Evenes repülőtérről szállt fel helyi idő szerint 13:41-kor, s a svédországi Kiruna repülőterére tartott. A gép a „Cold Response 2012” gyakorlat részeként, két másik szállítógéppel együtt hajtott volna végre személy- és áruszállítási feladatot. A norvég Hercules előtt a Luftwaffe C–160D Transall szállítógépe szállt fel 13:30-kor, s rendben megérkezett Kiruna repülőterére.

A norvég Orion videofelvétele a becsapódás helyszínéről <br>(fotó: Forsvarets medisenter)

A katasztrófát szenvedett C–130J-30-as 14:43-kor lépett utoljára rádiókapcsolatba Kiruna toronnyal, s a radarkapcsolat 14:56-kor tűnt el. A kutató-mentő csapatok nem sokkal ezután elindultak, de a helikopterek és a repülőgépek munkáját erősen megnehezítette a körzetben uralkodó erős havazás és szél. A kutatásban részt vett a Dán Királyi Légierő két EH–101 Merlin Mk.512-es, a Norvég Királyi Légierő két Sea King Mk.43-as helikoptere, az Amerikai Légierő egy C–130 Herculese és egy E-3A Sentry AWACS-gépe, illetve a Norvég Királyi Légierő P-3C UIP Orion felderítőgépe.

A lezuhant gép roncsainak egy darabja <br>(fotó: Forsvarets medisenter)

A repülőgép roncsait március 17-én, helyi idő szerint 08:30-kor találták meg. A gép egy lavinaveszélyes gleccseren ütközött a talajnak, így a földi kutató-mentő csapatok nehezen érték el a katasztrófa helyszínét. A helyszínről a norvég Orion fedélzetén video- és fényképfelvételeket készítettek, melyeket a világhálóra is feltettek. A katasztrófa okait vizsgálóbizottság igyekszik kideríteni, a repülőgép fedélzeti hang- és adatrögzítő berendezéseit még nem találták meg.