A QuaBLA-hírlevélben megint sztori van, a sztoriban modellépítés, a modellépítésből meg remekművek születnek – szokás szerint. A szó innentől a hagyományok szellemében Börcs Lászlóé:

 

Idegen a szárnyvonalakon, 13. rész: a vidéki vicinális

„Nem titok, hogy a monoton munkafázisok közben filmeket nézek. Bő két héttel ezelőtt, egy szerdai napon, a reklámos büfékocsik végszerelése közben sem volt ez másképp. Akkor, két kinematika rugózása között pillantottam rá a képernyőre, és láttam meg a Donnerbüchse kocsit egy kispakli mögé besorozva. Fotóztam ilyen típust, de már pályafenntartó kocsiként Rákoson, körülbelül tizenöt évvel ezelőtt, gondoltam majd egyszer…

Készen, egy Szergej mögött (fotók: QuaBLA-hírlevél és a QuaBLA Facebook-oldala)

Megnéztem az archívumot, találtam még egy képet, amit anno egy barátomtól kaptam. Előkerült egy harmadik kép is, ekkor döntöttem el, hogy ezeket azonnal megcsináljuk!

Középen a kisablak

Bu 53947 1972-ben, de már Hungária felirat nélkül

A fenti képen látható jármű, előző revíziója szerinti feliratozással készült el modellben. MÁV HUNGÁRIA felirattal, 1968-as fővizsgálattal.

Vegyesosztály volt

A második Donnerbüchse, Bocsa Tamás gyűjteményi fotója alapján készült. A kép a negyedik korszak elején mutatja a járművet, HUNGÁRIA felirat nélkül láthatjuk. Más különbség nincs is a harmadik korszaktól, csak ez a felirat, meg persze a revízió dátuma. 1975-ig belföldi forgalomban elégséges volt a HUNGÁRIA felirat elhagyása, nem volt kötelező az 1968-ban bevezetett tizenkét számjegy felfestése.

A Bu 53211 Bocsa Tamás papírképe alapján készült

Eredetileg vegyesosztályú volt, árulkodóak az ablakok. Bu 53211

A két Donnerbüchse ablakosztása is különböző, Bu 53211, és Bu 53947

Az oldalbordás

Bu 53946 – az alvázon csak a pályaszám van

A harmadik kocsi egy Spantenwagen, az igen jó minőségű fotó alapján készült a modellváltozat. Az oldalfalon a két függőleges bordát is elhelyeztük, mert a magyar változaton ez is megtalálható. A most megjelenő modellek, mind formavilágukban, mind feliratozásukban száz százalékban megegyezőek az eredeti járművekkel. Gőzmozdony hiányában, a korszaknak megfelelő ABbmot, Bbmot, M61, M62-es vontatással is teljesen autentikus szerelvényt képezhetünk le.

Spantenwagen, oldalbordával

  • Katalógusszám: 21255, pályaszám: Bu 53947, korszak: III.
  • Katalógusszám: 21256, pályaszám: Bu 53211, korszak: III.
  • Katalógusszám: 21257, pályaszám: Bu 53946, korszak: III.”

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!