Abu Dhabi immár szinte hagyományos helyszíne az év első Red Bull versenyének, ezalkalommal egészen különleges izgalmak közepette. Életbe lépett az új pontozási rendszer, életbe léptek az új G-szabályok, a szélirány pedig döntő pillanatokban változott. A kvalifikáció ugyan sokmindent jelez előre, de ez alkalommal világos volt, hogy a tizennégyek páros összecsapásai bármiféle eredményt hozhatnak. A volt világbajnok Dolderer egy igen határozott Brageot-val kerül szembe, az „uralkodó” bajnok Sonka ellenfele, Cristian Bolton a kvalifikáció során remekül repült, Kopfstein új motorja miatt óvatosabban kell, hogy repüljön, Mat Hall gépe sem volt még tökéletes.

Nos mindehhez képest a tizennégyek mezőnyét Sonka és Goulian uralta. Elsőként Dolderer és Brageot repült, és Dolderer hibázott a hetes kapunál, majd következett Bolton és Sonka: a chilei túlterhelte a gépet, de nem is csak pontveszteségig, hanem ki is kellett válnia a körből. Le Vot ugyan felszedett büntetőpontokat, de ellenfele gépének rosszul működött a füstölője. Kopfstein Gouliannal szemben hibázott az egyik kapunál. Hall és Murphy párbaja során megint az elátkozott hetes kapu szedte az áldozatokat, de Hall mehetett tovább, ugyanitt hibázott McLeod is Chambliss ellenében, majd következett Ivanoff és Muroya: mindketten szépen és gyorsan repültek, Muroya győzött, Ivanoff a leggyorsabb vesztesként kerülhetett a nyolcak közé.

(fotók: Red Bull Air Race)

Ebben a körben Ivanoff repülése tiszta de kissé lassú volt, Chambliss viszont a hármasnál szedett össze plusz másodperceket, mert emelkedett a kapunál. Velarde megpróbálta „kicselezni” a hetes kaput, de a túl korán kezdett forduló két másodperc büntetést hozott, miközben japán ellenfele épp, hogy megúszta a plusz másodperceket, mert igencsak közel repült a G-limithez. Brageot viszont kapott büntetést túlterhelésnél és az ő füstölője sem működött rendesen, ezért Goulian számára elég volt egy nem túl heves, de tisztán végrehajtott dupla kör a legjobb négy közé jutáshoz. Végül következett a két nagy ellenfél: Hall gépe a függőleges manőver során átesett, ami komoly időveszteséget okozott, Sonka annak ellenére tovább jutott ellene, hogy neki is volt egy átesése a visszafordítóban és még G-túlterhelése is, de a sebessége megmentette és bejuttatta a négyes döntőbe.

A drámai finis azzal kezdődött, hogy Ivanoff motorja nem indult be, vagyis ő már csak a negyedik lehetett. Alaposan megtréfálta a következő indulót, hogy a szél közben 180 fokot fordult, és ez persze megint a hetes kapunál okozhatott galibát, de Muroya tisztán és gyorsan repült, számára ezután maradt az izgatott várakozás, mit csinálnak a többiek: nos Goulian második köre az elsőnél lassabbra sikerült, Sonka pedig hatalmas iramot diktált, de a végső összevetésben három ezred(!) másodperccel bizonyult lassabbnak, mint Muroya. A „Szamuráj” tehát minden idők egyik legkisebb előnyével nyerte az Öböl vize felett rendezett látványos nyitóversenyt.

A leginkább csalódott a négyek közül Ivanoff volt, mint kiderült az üzemanyag-rendszerben volt hiba, amiért nem tudta beindítani a motorját. Hall is elmondta, milyen hibával küszködött, a hengerek egyike túlmelegedett és a motor rázni kezdett.

A Challenger-osztály győztese a kétszeres bajnok Florian Bergér lett, a második pedig a mezőny egyetlen hölgyversenyzője, Melanie Astles, ami pedig a meglepetéseket illeti, Kevin Coleman után a negyedik az Air Race egyik egyik idei debütánsa, a mezőny legfiatalabb tagja, az amerikai Sammy Mason lett, vagyis élete első futamán épp, hogy lecsúszott a dobogóról.

Még egy érdekesség: a Red Bull Air Race hivatalos oldalán a júliusi verseny helyszíne továbbra is Budapest, miközben a következő tavaszi futamnál továbbra is egy meg nem nevezett európai helyszín szerepel...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!