A tájékoztatás szerint tavaly annak ellenére nőtt az utasok száma, hogy nagyon rosszul indult az esztendő. A tavaszi hideg idő miatt ugyanis a március 15-ei és a húsvéti utasforgalom egyaránt csak töredéke volt a megszokottnak.

Év közben ugyanakkor számos olyan programot szerveztek, amely nagyon sok érdeklődőt vonzott. Ezek közül kiemelkedett a Múzeumok éjszakája, valamint az országos Kisvasutak Napja, amelyet az erdőgazdaság és a Magyar Turizmus Zrt. közösen szervezett.

Nagyon népszerű volt a Diósgyőrért Közhasznú Alapítvánnyal együtt indított Diósgyőri Mikulásvonat is, a karácsony előtti, háromhetes programsorozaton a LÁEV szerelvényei több mint 18 ezer utast szállítottak a lillafüredi mesebirodalomba, ez pedig rekordnak számít a rendezvény 11 éves történetében.

Az Északerdő Zrt. Pálházi Állami Erdei Vasútján mintegy 30 ezren utaztak 2013-ban, a forgalom meghatározó részét a környékre látogató iskolás csoportok jelentették. Számos különvonatot is indított a cég, ezek közül a legnépszerűbbnek a szeptemberi, szarvasbőgés-hallgató program bizonyult.

Az erdei vasút jeles évfordulót ünnepelt 2013-ban, 125 éve, 1888-ban építtette gróf Károlyi László, az erdők akkori tulajdonosa a lóvontatású erdei görpályát a Kemence-patak völgyében termő zempléni tölgyfa szállítására.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!