Az apró, de ambiciózus német vállalkozás a két éves fejlesztést követően most mutatta be az első, már repülőképes prototípust, amely a dél-német Oberpfaffenhofen városában május negyedikén szállt fel első, alig egy perces lebegésére. A kifejezetten áramvonalas, futurisztikus kinézetű, leendő légitaxit összesen harminchat elektromos meghajtású légcsavar emeli a levegőbe: huszonnégyet a szárnyakon és tizenkettőt az orr-részben helyeztek el. A gép képes helyből fel- és leszállni, majd a számítógépes fedélzeti rendszerek irányításával felszállás után vízszintes repülésre áttérni.

A gép érdekessége, hogy nincsen farokvezérsíkja és kormányfelületei sem, hiszen mindent az aprócska légcsavarok irányításával lehet megoldani. A gép a fejlesztők szerint alkalmas lesz autonóm, csak számítógépek vezérlésével, biztonságosan repülni, de a jelenlegi jogszabályi környezet miatt várhatóan pilótával fog dolgozni mind a tesztelések, mind az esetleges piacra lépést követően az utasforgalomban is, így négy utast tud majd eljuttatni a kívánt címre.

A Lilium Jet csúcssebessége 300 kilométer/órás, s egy feltöltéssel 300 kilométer megtételére képes, mely érezhetően több, mint a rövidebb, városon belüli távokra tervezett vetélytársaké. A fejlesztők szerint a nagyobb hatótávolság egyik titka, hogy a gép utazósebességen a 2000 lóerős hajtómű-teljesítmény alig tíz százalékát használja ki.

A tesztrepülések során egyelőre még a függőleges fel- és leszállási üzemmódokat vizsgálják majd egyre bonyolultabb manőverek és körülmények között. A vízszintes repülésre történő áttérést későbbre tervezik. Ha minden jól megy, s a szükséges szoftveres és infrastrukturális háttér is kiépül, akkor a cég optimista tervei szerint már akár 2025-től „szolgálatba is állhat” az apró, de okos kisgép.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!