Ezzel gyakorlatilag teljes egészében megújul majd a floridai központú ultrafapados társaság flottája. A Spirit jelenleg is csak Airbusokat használ, de a meglévő A319-esek (31), A320-asok (64) és A321-esek (30) lecseréléséről született most döntés. További ötven gépre pedig opciót kötöttek le. Megjegyzendő, hogy ez az első, jelentős amerikai Airbus-eladás azt követően, hogy a Kereskedelmi Világszervezet elmarasztalta az európai repülőgép-gyártót tiltott állami támogatás elfogadása miatt, így tíz százalékos büntetővámot vetettek ki a cég típusaira az Egyesült Államokban. A hajtóművek típusáról nincs információ, de a Spirit már dolgozó A320neo-i a Pratt&Whitney PW1000G-ket hordoznak szárnyaik alatt.

A közlemény szerint a neo-család mindhárom „alapharcosát” üzemeltetni fogják. Az jelenleg nem ismeretes, hogy a 319/320/320neo változatokból milyen összeállításban kerül ki majd a száz gépes flotta. Mint Ted Christie, a Spirit elnök-vezérigazgatja jelezte: nem csupán az üzemeltetési költségek, elsősorban az üzemanyag-fogyasztás, illetve a zajterhelés csökkentése volt a cél, de az új keskenytörzsűekkel a hazai mellett a latin-amerikai és a karibi térségben is ki fogják terjeszteni járathálózatukat. A szándéknyilatkozat szerint a most lekötött száz repülőgépet – a szerződés aláírását követően – 2027 végéig kell majd leszállítani a Spirit Airlines-nak.

A hírre a légitársaság részvényeinek árfolyama több mit négy százalékot emelkedett.

Mint ismeretes, a Spirit flottájában jelenleg tizenhárom A320neo repül már és a tervek szerint idén még újabb hét, míg 2021 végéig pedig további negyvennyolc példány csatlakozik majd egy, már korábban megkötött megrendelés alapján. A gépeket az Alabama állambeli Mobile-ban építik össze.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!