Az október 11-i közlemény szerint ezzel a hatékonyságot igyekeznek majd növelni, megalkotva a Nemzeti Helikopter Központot. Ezzel megszűnnek a jogi, gazdasági és adminisztrációs akadályok, melyek a bejelentés szerint eddig útját állták a két iroda szorosabb együttműködésének. A felszabaduló erőforrásokat pedig az új típusok kifejlesztéséhez szükséges kutatási-fejlesztési tevékenységekre fordítják.

A közleményben ugyanakkor nem szerepel, hogy a leendő központ székhelye hol lesz: mindkét iroda Moszkva mellett, de külön helyeken (Mil: Tomilino, Kamov: Ljuberci) működik. Azt viszont közölték, hogy ha az irodák neveiből el is tűni, de márkanévként továbbra is fennmarad a Kamov és a Mil elnevezés. Kérdés, hogy ez csak a jelenlegi termékekre vonatkozik-e? Ha a jövőbeli helikopterek elnevezésénél is ragaszkodnak a két brandhez, akkor érdekes lesz eldönteni, mi kapja majd melyik nevet – függően a mérnökök eredeti munkahelyétől?

Mint Mihail Korotkevics, a Vertoleti Rosszii tudományos és technológiai területért felelős általános igazgatóhelyettese és egyben sajtóhírek szerint az összeolvadásért felelős vezető jelezte, a két iroda eddig egymással csatázott, de most már a külföldi típusokkal kell közösen felvenniük a versenyt. Ehhez vezető lépés a két iroda egybeolvasztása is. A számítások szerint ezzel az erőforrások 15–20 százaléka szabadítható fel, melyeket új termékek kifejlesztésére lehet majd felhasználni. Ehhez elsősorban az irodai és az adminisztrációs területen kell végrehajtani az összeolvadást, de nagy előnyt jelenthet majd a közös repülési infrastruktúra használata, mely a tesztelések költségeit faragja majd le. A két iroda 2020 közepén kezdi majd meg a közös életet, de egészen 2022-ig tervezik a folyamatok további egységesítését, finomítását.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!