Norvég NH90-esek: vissza a gyártónak
Az NHIndustries szerint a gépek megbízhatatlanságáról, teherbírási és technikai problémáiról szóló vádak alaptalanok. Norvégia előtt tavaly az ausztrálok döntöttek a relatíve új gépek leváltásáról.
Az NHIndustries szerint a gépek megbízhatatlanságáról, teherbírási és technikai problémáiról szóló vádak alaptalanok. Norvégia előtt tavaly az ausztrálok döntöttek a relatíve új gépek leváltásáról.
Négyszemélyes kisgép, hat emelő rotorral és két burkolt propellerrel a vízszintes repüléshez. Száz kilométer és 180-as sebesség: ez a gép már a nagyvárosokon túli közlekedésre készül.
A siklóernyős halála, a katonai Mi-8-as rotorszele: miért járt volna hadbíróság, ha megtagadja vagy ha végrehajtja a pilóta a parancsot? Nem tudni, mi hangzott el a rádióforgalmazás során.
Az első sorozatpéldány Japánba került. Érdekességek a kompozit szerkezettől a „Biplán” vezérsíkokon át a döntött Fenestron farokrotorig.
A huszadik gépet Koller József bázisparancsnok repülte haza.
Már a megtervezése is kaland volt, hát még a negyven másodperces repülése. A gravitáció kisebb, de a légkör sűrűsége is. Az ilyen kis szerkezetek nagy előnyei a Mars-kutatásban.
A városban és vonzáskörzetében a mentési feladatok hatékony, legrövidebb időn belüli végrehajtása, a sérültek mihamarabbi szakszerű orvosi ellátása valósulhat meg.
Ugyanúgy EC-135-ösök mint a korábban használtak, mégis minden szempontból jobbak a használt P2+-ok.
A Roszteh állami védelemipari óriásvállalat részeként működő, 2007-ben alapított Vertoleti Rosszii igazgatótanácsa úgy döntött, hogy megszünteti az önálló Kamov és Mil tervezőirodákat, s ezeket egyetlen egységbe szervezi át.
A hamarosan Szolnokon is mindennapos munkát végző típus új, továbbfejlesztett változatával hajtottak végre magashegyi le- és felszállást. A déli félteke legmagasabb hegyére tette le csúszótalpait a D-3-as változat egyik prototípusa.
Első alkalommal sikerült összekapcsolódnia egy helikopternek és egy Airbus A400M teherszállító repülőgépnek. A sokat szenvedett szállítógép így egy újabb, régóta hiányzó képességre tehet szert.
Az Airbus biztos benne: megvan az oka a 2016. április 29-i, tizenhárom halálos áldozatot követelő helikopter-katasztrófa oka. Nem volt könnyű feladat, de sikeresen rekonstruálták a főrotor meghibásodását laboratóriumi körülmények között.