(x)

BMW M4 (F82)

A BMW M4 2014-ben debütált a DTM világában, és 27 versenyen szerzett győzelmet rövid idő alatt. Az M4 az egyik legsikeresebb DTM autó a BMW történelmében. Marco Wittmann a versenyautóval 2014-ben és 2016-ban is megnyerte a DTM bajnokságot.

Érdekesség, hogy a DTM sikerek miatt a BMW sorozatgyártani kezdte az M4 DTM bajnoki modelljét is. Az autót természetesen Marco Wittmann 2014-es versenygépe alapján tervezték. Később Marco Wittmann előtt tisztelegve, versenyszáma alapján 23 további DTM modellt gyártott a BMW.

A BMW M4 Champion Edition az M4 GTS 493 lóerős motorját kapta meg. A GTS-hez hasonlítva a Champion Edition keskenyebb spoilerrel rendelkezik, és a tervezők narancssárga csíkokkal is ellátták a karosszériát. Ha szívesen látnál egy élethű és méretarányos autót környezetedben, tekintsd meg a Modellfutárnál kapható versenyautókat!

Mercedes AMG C63 DTM

Habár a Mercedes számos legendás DTM autót készített, azonban az AMG C63 az egyik legsikeresebb típusuk. A németek által gyártott versenyautó 2012 és 2018 között vett részt a DTM versenyeken.

Státusza nem véletlenül legendás, hiszen összesen 30 győzelmet szereztek vele a pilóták. Pascal Wehrlein 2015-ben, Gary Paffett pedig 2018-ban nyerte meg a DTM bajnoki címet a C63-assal. A Mercedes C63 6 éves DTM pályafutása során folyamatosan növelte az utcára szánt modell népszerűségét is.

A lakosság számára gyártott Mercedes C63 egy 460 lóerős motort kapott, amely hatalmas teljesítményt képvisel az utakon. 4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-s sebességre, és 250 km/h a maximum sebessége.

Létezik egy még erősebb modell is, amelynél már 280 km/h-s sebességet is engedélyez az elektronika. A C63S nevű csúcsmodellje 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.


Audi V8 Quattro

Amerikában a V8 Quattro kiváló sikereket ért el a különböző autóversenyeken, és hamar közönségkedvenccé vált. Ezért a német gyártó úgy döntött, hogy a DTM-ben is szerencsét próbál a V8-assal.

Eleinte a V8 Quattrot nem tartották bajnokesélyes autónak, azonban a németek erre jelentősen rácáfoltak. 1990-ben Joachim Stuck, majd 1991-ben Frank Biela is DTM bajnok lett az autóval.

A közúti Audi Quattrot 1980 és 1989 között gyártották. Habár középkategóriás autó volt, azonban 223 km/h-s maximális sebességével kiemelkedett az átlag modellek közül.

Az olasz quattro szó magyarul négyet jelent. Innen kapta nevét az Audi autója is, hiszen négykerekű meghajtásos rendszerrel működött. Érdekesség, hogy a rallyban az Audi Quattro volt az egyik legelső négykerék meghajtású autó.

A DTM autók folyamatosan fejlődnek, azonban minden generáció számára jut legalább 3-4 legendás autó. Ezeken a versenyautókon nem fog az idő, és még évtizedek után is kimagasló teljesítménnyel rendelkeznek.