(x)

“Van webes jelenlétünk, de nem számít, nem hoz látogatót nagyon…” - amikor rákérdezünk, milyen stratégiával értékesít valaki, sokszor ezt a választ kapjuk. Van weboldal, de mivel nem hajt hasznot, idővel mindenki megfeledkezik róla. Meg szabad ezt tenni? Lehet javítani az online jelenléten, ha az nem működik? Talán nem árulunk el nagy titkot: ha elsőre nem sikerül, nem érdemes feladni!

Első lépés a kudarc után: weboldal audit

Ha azt tapasztaljuk, hogy az (akár drága pénzért elkészített) oldalunk nem működik megfelelően, nem érkeznek róla megrendelők, esetleg valamiért nem fogadják el a hirdetéseinket a Facebookon vagy a Google-ön, az első lépés a weboldal átvilágításának elvégzése.

A webaudit során a szakemberek megnézik, mi lehet az oka annak, hogy a webes jelenlét nem pörgette fel az üzletet. A hibák néha nagyon egyszerűek, például nem töltődik be egy kapcsolati űrlap, vagy nem szerepel az oldalon a bolt fizikai címe. Sokszor ennyi elég a sikertelenséghez.

Kivel végeztessük a weboldal auditot?

Nagyon sok cég kínál weboldal átvilágítást szolgáltatásként, a legtöbben azonban nem tudnak elég komplex képet adni a weboldalról. Van, aki kizárólag keresőoptimalizálási szempontból nézi a lapot, más értékesítési rendszert ajánl, megint más kizárólag a dizájnt vagy a betöltési sebességet vizsgálja. A weboldal audithoz azonban érdemes olyan partnert választani, aki ezekhez a területekhez együtt és minél komplexebben ért.

A Webrolling például az üzemeltetéstől egészen a webáruház-készítésig egy sor feladatot vállal, így nagy gyakorlattal és megfelelő szemlélettel tudják felmérni a már meglévő oldalakat is. Minél nagyobb körnek dolgozik az átvilágítást végző partner, annál nagyobb eséllyel találja meg a kulcsfontosságú hibát - hiszen minden cég igényei mások és mások.


Mik a leggyakoribb hibák egy weboldalon?

A rosszul kivitelezett és lassú oldalak nem csak a márkának nem tesznek túl jót, sokszor a konkurenciával sem tudjuk felvenni a versenyt. Van azonban, hogy a termék annyira egyedi, hogy még egy épp csak összetákolt oldalon keresztül is érkeznek vásárlók - feltéve, hogy valóban elérnek bennünket, vagyis legalább valamilyen csatornán jelezni tudják, hogy vennének tőlünk valamit.

A hiba nem csak technikai jellegű lehet. Elképzelhető, hogy az oldal tartalmával van gond. Ha például olyan terméket árulunk, amire az embereknek csak ritkán van szükségük, fel kell készítenünk a vevőinket a vásárlásra. Ha hőszigetelést szeretnénk eladni, nem elég kitenni az oldalra a szigeteléseket: pontosan el kell magyarázni, mi alapján lehet bölcsen választani.

Egy tapasztalt internetes marketinggel és weboldal üzemeltetéssel foglalkozó cég mindezeket a szempontokat átlátja, és képes hatékonyan javítani is a felmerülő gondokat. Ha elsőre az oldalunk nem működik, nem a teljes átépítés a megoldás. Néha az egyszerű webaudit is megoldja a gondokat.