A második negyedéves pénzügyi eredményeket kommentálva a cégvezető elmondta: 2022-ig minden A380-astól meg fog szabadulni a francia légitársaság. A négyhajtóműves, a társaság hálózatán ma már gazdaságtalannak minősülő gépeket 516 utasra rendezték be. Mint a vezérigazgató jelezte, „egyáltalán nem sürgős” a helyükre érkező típus kiválasztása. Az bizonyos, hogy első körben csupán kilenc szélestörzsű, de kéthajtóműves gépet vásárolnak majd. A szóba jöhető versenyzők: az Airbus A330-900neo, a modernebb A350-900 vagy a Boeing 787-9. Mint a cégvezér jelezte: ha valamelyik gyártótól megfelelő ajánlatot kapnak, akkor a kilenc gépen felül egy újabb megrendeléssel mindkét légitársaság legöregebb szélestörzsűinek cseréjét is megkezdhetik.

Az A380-sokra sokat kellene költeni: gépenként 50 millió euró lenne a 12 évenként esedékes, ipari szintű nagyjavítás, melyet további 35 millió euróval dobna meg a kabinbelső cseréje, a 2020-as évekre elvárt minőségű ülések, berendezések beszerelése. A gépek nyugdíjazásával a cég a számítások szerint körülbelül 400 millió eurót takaríthat meg.

Szakértők szerint kiemelendő, hogy bár az Air France huszonhét Boeing 777-200ER-t és negyvenhárom 777-300ER-t üzemeltet, egy szó sem esett egy esetleges, az A330neo-hoz hasonlóan szintén egy bevált típus modernizált változatának számító 777X-ről.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!