A városi, teljes hosszában alacsonypadlós buszcsalád a tavaly bemutatott elővárosi-helyközi 8900-as sorozat vonásait örökölte, ami nem véletlen, hiszen a karosszériájuk 70 százaléka megegyezik. Ez az üzemeltetők számára nagyon előnyös.

A busz váza csavarozott alumíniumprofilokból áll, a tető anyaga is alumínium. A busz homlokfalának és hátfalának váza acélból készült. Az alumínium alkalmazása javította a korrózióállóságot és a váz 90 százaléka újrahasznosítható. Az oldallemezek üvegszál erősítésű műanyagból készültek. Az anyagválasztásnak köszönhetően az elődjénél könnyebb lett a busz. Például a 7900-as hibrid kivitele 550 kilogrammal könnyebb a 7700-as hibridhez képest.

A Volvo 7900 váza (Fotó: Volvo)

A súlycsökkenés nem csak a fogyasztásra van hatással, javulhat a befogadóképeség is. A 7900-as csuklós, gázmotoros változata 14 utassal többet tud szállítani.

Az új buszcsalád 12 méter hosszú szóló és 18 méter hosszú csuklós karosszériával rendelhető. Meghajtásáról dízel-, gáz- és dízel-elektromos hibrid motorok gondoskodnak. A dízelváltozatot a D9B jelű motor mozgathatja 260, 310 vagy 360 lóerős változatokban. A motor az Euro V előírásait teljesíti, de elérhető részecskeszűrős EEV kivitel is.

A szóló dízelváltozat (Fotó: Volvo)

A gázos kivitelekbe a 300 lóerős G9B motor kerül. A hibrid kivitelek az elődben is használt rendszert kapják.

A csuklós változat (Fotó: Volvo)

A busz karosszériája megfelel az R66-os borulásbiztonsági előírásnak, a fékrendszere elektronikusan vezérelt. A 7900-as a lengyelországi Wroclawban fog készülni, de a 8900-assal azonos karosszériakoncepció miatt a jövőben a svédországi Säffle gyárban is gyártásba kerülhet.