Újabb lökést adott a találgatásoknak az Index értesülése, miszerint nyár végével távozhat a MÁV éléről Dávid Ilona. A közgazdász végzettségű Dávid 2012 májusa óta a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója, emellett a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) igazgatósági elnöke, Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége (CER) vezető bizottsági és a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) európai vezető bizottsági tagja, valamint a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsa|Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsának (TSZKT) elnökhelyettese. Dávid megbízatásai az elnök-vezérigazgatói poszt betöltésére rendre három évre szóltak, a legutóbbi éppen most augusztusban jár le.

A vasúttársaság elnök-vezérigazgatójának irányítása alatt jelentősen csökkent a MÁV adósságállománya, hat év alatt ötödére esett vissza a tartozás mennyisége. Ez nagyjából fele részben az állami szerepvállalás eredménye volt, de szerepe volt benne a menedzsment hatékonyságnövelő intézkedéseinek is. A MÁV az elmúlt két üzleti évét nyereséggel zárta 2016-ra 12 milliárd, 2017-re hétmilliárd pluszt könyvelhetett el 151 milliárdos árbevétel mellett.

Dávid távozásáról már az országgyűlési választások előtt hallani lehetett, annak idején magunk is rákérdeztünk, igaz-e a hír, hogy elnök-vezérigazgató az átszervezésre váró Molhoz távozik, illetve hallani lehetett arról is, hogy a Seszták-féle minisztérium utódjánál lesz miniszter, vagy államtitkár. A legutóbbi Vasutasnapon Bártfai-Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter utalása az állami vállalatok irányításában megjelenő új munkamegosztásra pedig arra a spekulációra adott okot, hogy a majdani MÁV-Volán Holding vezetőre vár, és ez a vezető éppen a sikeres csúcsmenedzser, pragmatikus vállalatvezető Dávid lehet. A magunk részéről úgy véljük, Dávid birtokában van azoknak a vezetői tulajdonságoknak, amelyekre az új szellemiségű csúcsminisztériumnál, az ITM-nél van szükség, ezért belátható időn belül értesülhetünk fontos és hosszútávú megbízatásáról.

A vasúttársaságnál viszont kétségtelenül interregnum van, halasztódnak a döntések, mindenki arra vár, mi lesz, ki jön, ki megy; köztük Csépke András Start-vezér is, akinek a pozíciói látszólag meggyöngültek azután, hogy földije, Seszták Miklós távozott a (volt) Nemzeti Fejlesztési Minisztérium éléről. De a látszat csalhat, hiszen a hírek szerint Csépke Mosóczi László közlekedésért felelős államtitkárral is ápol régről datálható jó viszonyt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!