Debreceni olvasónk, Szabó István szétnézett az új villamosvonalon, felidézve a polgármester és a közlekedési vállalat ígéreteit, közleményeit, s minden helyszínen felvételeket készített arról, végül mi és hogyan valósult meg.

Böszörményi út: itt elvileg közvetlenül át lehet szállni buszról villamosra és fordítva. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Szabó István)

Eközben a DKV szerint

A 2-es villamos az ünnepélyes átadástól, vasárnap üzemzárásig díjmentesen szállította az utasokat. Négy és fél nap alatt több, mint 270 ezer utas villamosozott a Nagyállomás és a Doberdó utca között. Volt olyan lelkes villamost kedvelő család, baráti társaság, akik több körön keresztül elvezték a komfortos, légkondicionált jármű nyújtotta szolgáltatásokat. Március 3-án a reggeli órákban többnyire már a munkába, iskolába utazókkal találkozhattunk az új vonalon. A járművek kihasználtsága a reggeli csúcsidőszakban meghaladta a hetven százalékot, míg napközben ugyanez az adat nem sokkal ötven százalék fölött volt. Összességében a 2-es villamossal kapcsolatban, mind a menetrendet, mind pedig a járművet és a szolgáltatási színvonalat illetően pozitív visszajelzések érkeztek utasaink részéről.

Kósa Lajos és a DKV mondta, 1. rész: a Böszörményi úton közlekedő autóbuszokról közvetlen átszállás lehetséges a villamosra.

Szabó István megfigyelése: „Sem közelben, sem távolban egyetlen buszmegálló nincs! A Böszörményi út túlsó oldalára pedig gyalogátkelő sem vezet.”

Kósa és a DKV mondta, 2. rész: a Hunyadi utcán átszállási lehetőség lesz a párhuzamos autóbuszmegálló felé.

Szabó István megfigyelése: „Abban a városban, amelyben milliárdokat fognak költeni az intermodális csomópontra, ilyen egyszerűen arcul köpik az intermodalitás alapelvét, vaskerítéssel, parkkal elválasztva autóbusz és villamos megállót. Ráadásul a villamos megállóról a fő irányba lejárat sincs...”

Kósa és a DKV mondta, 3. rész: a villamosok fogják vezérelni a közlekedési lámpákat.

Szabó István megfigyelése: „Ez sem igaz. A képeken látható villamos, az előző megálló előtt, a megállóval nem rendelkező kereszteződésben már állt fél percet, a megállóban (Hunyadi János utca) újabb két percet, és a képen látható megálló nélküli kereszteződésben újabb két percet... Mindezt a teljesen bután programozott, és természetesen nem a villamosok által befolyásolt lámpák miatt.”

„És végül szégyenkezem a mérnökök nevében is, akik ezt a létesítményt csak így tudták megtervezni! Utolsó képeim a Kispiacnál készültek. Rengeteg levelet írtunk az itteni helyzetről korábban, az építés idején. Lehetett volna másképp csinálni! A villamosperon egyik végén, a Kispiac és bevásárló központ irányba – válasz nélkül maradt korábbi leveleink ellenére – megépült a vaskerítés, gyalogátjáró és véglejáró nélküli a megálló itt is, mint még több helyen a vonalon egyébként. Az eredmény a képeken látható: mindenki össze-vissza megy át az úton!”

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!