Bő fél évszázad után ismét villamosok közlekednek Koppenhágában
A Hovedstadens Letbane elnevezésű vonal a harmadik korszerű könnyűvasút Dániában az aarhusi és az odenseei után.
A Hovedstadens Letbane elnevezésű vonal a harmadik korszerű könnyűvasút Dániában az aarhusi és az odenseei után.
Egy gyors és hatékony, ráadásul az eddigieknél sokkal környezetbarátabb közlekedési módot ötlöttek ki Németországban, ami számos már bevált technológiát ötvöz az újakkal. A tesztpályához azonban még hiányzik a pénz.
A nemzeti ünnep alkalmából több rendezvényt is tartanak Budapesten, amikhez kapcsolódóan a belvárosban forgalomkorlátozásokra, lezárásokra kell számítani.
Az egyik helységet a Komszomolszkaja átszállási pontnál, egy másikat pedig a Nizsegorodszkaja csomópontnál alakították ki, ahol zajmentes körülmények között lehet dolgozni vagy eszközt tölteni.
Alaprendelésként hatvanhárom Tango Nordicot kértek, a keretszerződés további százhúsz jármű lehívását teszi lehetővé. Hálózatbővítést is terveznek.
A baszk gyártó 2002 óta kínálja villamosplatformját, melynek járművei a világ tizenkilenc országának harmincnyolc városában közlekednek, köztük Budapesten és Debrecenben is.
A Deák Ferenc tér és a Lehel tér között visszaépítendő villamosvágányoknak köszönhetően átszállásmentes kötöttpályás kapcsolat jöhet létre Észak-Pest és Dél-Buda között.
A teljesített futáspróbák és a sikeres hatósági vizsgák után újabb villamost adott át a spanyol gyártó a BKK-nak, ezzel már húsz új villamos közlekedik a fővárosban.
A hamarosan forgalomba álló Mercedes-Benz Citaro K mellett a társaság járműállományának több különleges példánya, köztük számos veterán busz és villamos is felsorakozik a rendezvényen.
A BKV villamosvezető-párosa, Schneider Krisztina és Bodnár Ákos az előkelő negyedik helyezést érte el az első Villamosvezető Világbajnokságon Bécsben, ahol huszonöt ország csapata mérte össze tudását látványos vezetéstechnikai feladatokban. Egyéniben Bodnár Ákos hetedik lett.
A BKK és az Irányító Hatóság aláírta a támogatási szerződést, ami európai uniós forrásból teszi lehetővé a járművek finanszírozását.
A Hallesche Verkehrs AG első, 45 méter hosszú XL villamosa három hónapig alkalmazkodik a helyi körülményekhez.
Miután metrójegyek árát januárban három lejről ötre emelték, most már hét lejt kóstálnak.
A proto-52T ForCity Plusok magas megbízhatóságuknak köszönhetően hetvenöt nap alatt teljesítették a húszezer kilométeres penzumot. Két hónapon belül meg is kezdődhet a menetrend szerinti üzem.
A súlyos balesetben további huszonhárman megsérültek. A kocsi vonókötele szakadhatott el.