Így békávéztunk az elmúlt hetvenöt évben – gyerekszemmel
Az idén ötvenéves Földalatti Vasúti Múzeum új, „Így utaz(t)unk mi – A fővárosi közösségi közlekedés gyerekszemmel” című kiállítása gyereknapon, május 25-én nyílt meg.
Az idén ötvenéves Földalatti Vasúti Múzeum új, „Így utaz(t)unk mi – A fővárosi közösségi közlekedés gyerekszemmel” című kiállítása gyereknapon, május 25-én nyílt meg.
A Tátra utca és a Jászai Mari tér közötti szakaszon, korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológia alkalmazásával végzett rekonstrukció által csökkenhet a villamosok menetideje, valamint a környezeti terhelés. A munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak.
Az orosz főváros villamoshálózatát is üzemeltető Moszkvai Metró száz egyszekciós kocsit vásárol a hazai PK TS-től.
Június elsejétől meghosszabbított üzemidővel járnak a fővárosi metrók, amihez több mint negyven nappali és számos éjszakai járat menetrendje is igazodik.
A Közlekedési Kultúra Napján kigördült a remízből a nagy kedvenc, a 3720-asra számozott prototípus egyirányú, házi csuklós villamos is.
Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.
A 16-os viszonylat a városközpontban fekvő Terreiro do Paçó tértől az attól tizenkét kilométerre, az északkeleti előváros Loures-ben található Parque Tejóval fogja összekötni.
Forrás rendelkezésre állása esetén összesen kilencven Twist 3.0-ás szerelvényt szerezhetnek be, 1,8 milliárd złoty összértékben.
A tulajdonos amerikai Greenbrier a működési költségek növekedésével, logisztikai nehézségekkel és az amerikai megrendelések hiányával indokolja a döntést. Hétszáz dolgozónak mondanak fel.
Most a 2265-ös pályaszámú CAF gördült fővárosi sínekre.
A spanyol vállalat megvenné a lengyel villamosgyártót, még idén árajánlatot is tesznek.
A német város közlekedési vállalata, a Verkehrsbetriebe Potsdam (ViP) legalább tizenhárom, teljes hosszban alacsonypadlós villamossal korszerűsíti flottáját, növelve a kapacitást.
A Škoda hatvan méter hosszú ForCity Smart 38T járműkígyói a németországi Rajna–Neckar városi térségben, Mannheim, Heidelberg és Ludwigshafen városok között állnak majd forgalomba.
Az ezer kilométeres futáspróbák teljesítését és a sikeres hatósági vizsgákat követően március 22-én, szombaton két új típusú CAF, a 2258-as és a 2259-es pályaszámú villamosok állnak forgalomba a budai fonódó villamoshálózaton. Párhuzamosan CAF-ok érkeznek az 51A módosított pályájára, így akadálymentes járművek jelennek meg a Ferencvárosi Rendelőintézetet érintő vonalon.
A Budapest csomópontjaiban és népszerű megállóiban éjjel-nappal elérhető készülékek a fővárosiak egyik legfontosabb vásárlási felületének bizonyulnak.