A Wizz, szigorúbb szabályokkal és módosított eljárásokkal, de a mostani, mondhatni szórványos repülésekhez képest komolyabb – egyelőre kizárólag európai – hálózatot éleszt fel májusban.

Először a tervezett tizenhat desztináció listája, ahogy ezt portálunk a légitársaságtól megkapta, gyakoriságuk szerint emelkedő sorrendben: hetente kétszer repülnek a gépek Athén és Birmingham, Basel és Göteborg, Madrid és Szarajevó, Liverpool és Podgorica felé. Hetente háromszor szerepel a májusi menetrendben Barcelona, Stockholm, Dortmund és Berlin, heti négy a gyakorisága a marosvásárhelyi járatnak, a listavezetők: heti öt London Gatwick, heti hét Eindhoven és ugyancsak heti hét Luton. Utóbbi célállomásnak nem csak azért van jelentősége, mert mindig is a Londonba igyekvő magyarok egyik fontos érkezési reptere volt, hanem azért, mert a Wizz itteni bázisa is ébredezik, május egytől például Lutonból újra működnek olyan járatok – Tenerife, Lisszabon vagy Izrael – ahová Budapestről még nem repül a cég.

Ami pedig az egészségügyi előírásokat illeti: a Wizz arra kéri utasait, hogy interneten végezzék el az utasfelvételt, illetve online vásárolják meg a kiegészítő szolgáltatásokat, beleértve az extra poggyászt, ajánlja az önkiszolgáló poggyászfeladást és a gyorsított biztonsági ellenőrzést azokon a repülőtereken, ahol erre lehetőség van, és ugyancsak kéri, hogy az utasok a be- és kiszállás során is tartsák be a távolságtartási szabályokat.

„Noha a Wizz Air összes repülőgépén alkalmazott HEPA szűrők hatékonyan kiszűrik a vírusok és baktériumok 99,7 százalékát az utastérből, május 1-jétől a személyzetnek és az utasoknak is kötelező lesz arcmaszkot viselni a repülés teljes időtartama alatt. Utaskísérőink minden utas számára fertőtlenítő törlőkendőt biztosítanak, eltávolítottuk az üléstartókból a fedélzeti magazinokat, és kérjük a kedves utasokat, hogy a fedélzeti vásárlások ellenértékét érintésmentes bankkártyás fizetéssel egyenlítsék ki. Azokon a járatokon, ahol a töltöttség megengedi, személyzetünk az utasok átültetésével is igyekszik majd elősegíteni a távolságtartást.”

A vezérigazgató egy korábbi nyilatkozatában elképzelhetőnek tartotta, hogy a Delta által kezdeményezett és az IATA által is ajánlott ülésrendet – a középső ülések kihagyását – a Wizz is alkalmazza, de ez meghirdetett főszabályként úgy látszik nem lépett életbe, a légiutaskísérők feladata lesz, hogy, ha lehet, lazára alakítsák az ülések elfoglalását. A légitársaság hozzáteszi: megmarad az alapos napi takarítás a flottában, és esténként minden repülőgépet az előírásoknak megfelelően fertőtlenítenek.

A reptérkezelő is készül az éledező forgalomba. A szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény szerint az áprilisban szinte teljesen leálló utasforgalom során a Budapest Airport a repülőtér minden, utasmozgás által érintett területét fertőtlenítette, a repülőtér teljes területén fertőtlenítő nagytakarítást végzett, és a fokozott fertőtlenítő takarítás jelenleg is folyamatosan zajlik. A Budapest Airport intézkedése az utasok és a személyzet védelmére: fokozott és folyamatos fertőtlenítő takarítás, a terminál szellőzőrendszerét is beleértve, kézfertőtlenítők kihelyezése, az automata kézfertőtlenítők számának további növelése, aktív sorkezelés (például a jegykezelésnél, az utasbiztonsági ellenőrzésnél, a beszállításnál és az útlevél-ellenőrzésnél), illetve padlómatricák és tiltó matricák kihelyezése a SkyCourt minden második ülőhelyére, az utasok közötti megfelelő távolság megtartására.

(fotó: Budapest Airport)

A személyzet azon tagjai számára, akik munkájukból adódóan nem tudják betartani a személyek közötti 1,5 méteres távolságot – például a terminál információs és az utasbiztonsági ellenőr munkatársak esetében – a Budapest Airport kötelezővé teszi a maszk viselését. A terminálokon továbbra is információs táblák és szórólapok tájékoztatnak a koronavírus elleni védekezéssel kapcsolatos tudnivalókról.

Az utasokat a reptérkezelő arra kéri, hogy elköszönő vagy várakozó kísérők nélkül lépjen be a repülőtérre, és a fizikai érintkezés minimalizálása érdekében a Budapest Airport is az online utasfelvételt és, amelyik járatnál elérhető, az önkiszolgáló poggyászfeladást javasolja, no meg persze, hogy az indulók továbbra is „megfelelő időben” érkezzenek meg a repülőtérre.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!