Ferihegyi változások: új hangár, nyolcgépes móló

iho   ·   2015.04.21. 08:45
tervek_cim

Már dolgoznak a gépek...

Ismét gigantikus munkagépek dolgoznak a Liszt Ferenc repülőtéren, a két nagy szerelő- és javítóhangár közötti területen. Amint erről portálján a repülőtérkezelő beszámol, a Budapest Airport egy vadonatúj hangárt épít a Wizz Air számára, amely idén szeptembertől hozza Budapestre karbantartó bázisát. Az új hangár generálkivitelezője a Market Építő Zrt.

Hatvannyolc vasbeton cölöpöt fúrtak le a budapesti repülőtéren az épülő új hangár területén – ezzel hivatalosan is kivitelezési szakaszba lépett a Wizz Air számára épülő karbantartó-javító hangár. A közvetlenül a műszaki előtérre nyíló új hangárt a Lufthansa Technik és az Aeroplex által üzemeltetett meglévő karbantartó hangárok között építi fel augusztus közepéig a kivitelező Market Építő Zrt., így várhatóan már szeptemberben beköltözhet a Wizz Air. Az új hangár tizenöt éves bérleti szerződését tavaly júniusban írta alá a légitársaság és a Budapest Airport.

...és az új hangár meglepően gyorsan felépül

A mintegy 2000 négyzetméteres csarnokot és a hozzá tartozó, mintegy 200 négyzetméternyi kiszolgálóhelyiséget egy időben egy repülőgép veheti majd igénybe. A hangár tervezésekor már figyelembe vették azt is, hogy a Wizz Air flottájában az elkövetkezendő években megjelenhetnek az úgynevezett sharklettel, vagyis újratervezett szárnyvéggel szerelt Airbus A 321 típusú repülőgépek is, amelyek törzse a jelenleg üzemelő A 320-as típusnál közel hét méterrel lesz hosszabb. A Wizz Air idén tavasztól már kilenc repülőgépes flottát állomásoztat Budapesten és a hangárban elsősorban a napi működéshez kapcsolódó kisebb és gyorsabb javításokat végzik.

– Idén az egyik legnagyobb repülőtéri beruházásunk a Wizz Air számára épülő új hangár, a teljes bekerülési költség majdnem 1 milliárd forint. A Wizz Air a Budapest Airport legnagyobb forgalmat adó légitársasági partnere, az új hangár pedig újabb lépés a légitársaság jelenlétének további erősítése felé és a javító-karbantartó kapacitások növelésében – jelentette ki René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette: – A repülőterünkön működik a forgalmi részlegük, a személyzetek központja (a Crew Center), a szimulátoruk és az oktatási központjuk is. A mostani beruházás annak a jele, hogy elkötelezettek vagyunk a további növekedés, a további munkahelyteremtés iránt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az új hangár lehetővé teszi, hogy a Wizz Air működése még olajozottabb legyen, képessé téve a légitársaságot arra, hogy magas színvonalú repülőgép-karbantartási tevékenységet is végezhessen Budapesten.

Látványterv 2008-ból, még Malév-gépekkel...

Egy másik újdonságról érdekesmód a nemzetközi szaksajtóból értesülhettünk először. Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója Aberdeenben, a Routes-konferencián nyilatkozott a Flightglobalnak, és bejelentette, 2017-re megépül egy új, nyolc gép fogadására alkalmas móló annak a „bádogterminálnak” a helyén, amelyen keresztül az utasok jelenleg a diszkonttársaságok gépeihez mehetnek. A létesítmény egyaránt jól használható a diszkont és a hagyományos légitársaságok kiszolgálására, mert a felső szinten utashídjai lesznek, az alsó szintekről pedig a lowcost utasok sétálhatnak a gépükhöz.

A különféle igények kiszolgálása flexibilis megoldásokat igényel, magyarázta a szaklapban Kam Jandu, miközben a diszkontok erős növekedést hoztak a rövid- és középtávú járatokkal, az Öböl-menti társaságok megjelenése hosszabb távokat és egyben a kényelmesebb kiszolgálást jelent. Egyébként a móló kiépítése szerepelt azokban a korábbi fejlesztési tervekben is, amelyek még a Malév leállása előtt készültek a repülőtér bővítésére.

A közelebbi móló épül 2017-re, a másikról most még nem esett szó

A BA kereskedelmi igazgatója szerint 2020-ra a repülőtér forgalma eléri az évi 12 millió utast, de ehhez már egy új check-in csarnok is szükségessé válik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.