A Routes Online szorgos munkatársai szúrták ki: az Atlantából és New Yorkból Európa felé induló járatokon gépcserét hajtanak végre a 2020-as nyári menetrend március 29-i bevezetésével egy időben. A sokak szerint az egyik legszebb festésű 767-300ER és -400ER szélestörzsűek helyére az Airbus A330-as család nagyobb méretű (300-as) vagy megnyújtott hatótávolságú (200-as) tagjait fogják beállítani. A new york-i John F. Kennedy repülőtérről Brüsszelbe, Frankfurtba és Nizzába A330-200-asok, míg az írországi Dublinba A330-300asok járnak majd.

Szintén elköszönnek az atlantai Hartsfield-Jackson nemzetközi repülőtérről dolgozó „deltás” 767-300ER-ek Brüsszeltől, Frankfurttól és Münchentől, illetve a portlandi nemzetközi reptérről a tokiói Naritára tartó járat is 767-es helyett A330-200-asokat kap.

A lépés közel sem váratlan, hiszen a légitársaság következetesen folytatja azt a kapacitásnövelő folyamatot, melynek eredményeként 2023-ra harmincöt százalékkal több utasférőhellyel rendelkezik majd a Delta-flotta. Ez elsősorban a Boeing 767-300/400ER és a 757 flottát érinti. A 767-esekből 78, míg a keskenytörzsű, de sokat tudó 757-esekből 127 dolgozik még a társaságnál. Az Airbus A330-asokból negyvenkét gép viseli a Delta színeit jelenleg. A teljes flottacsere azonban az opzimista becslések szerint is legalább egy évtizedet vesz majd igénybe. Az új generációs A350-900-asokból 2017 óta tizenöt került a társasághoz, és a Rolls-Royce Trent 7000-es hajtóművekkel érkező A330-900neókból harmincöt gépet rendeltek már meg, amelyekből az első még 2019-ben megérkezik. Az A330neók elsődleges feladata éppen a legöregebb 767-esek felváltása lesz.

Megjegyzendő, tavaly novemberben tíz A350-900-as leszállítását 2021–24 helyett 2025-26-ra csúsztatták át, a gyártóval kötött megállapodás értelmében.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!