Gödöllő és Vác környékén pedig a T&J Busz Projekt Kft. kapott megbízást a Volánbusz járatainak az üzemeltetésére – számol be a VS.hu. A Népszabadság felhívja a figyelmet a cégek tulajdonosi körére: Kiss Zsolt Tibor, valamint a Prima Busz Kft. mindhárom cégben érdekelt, a Prima Busznál pedig Tóth Ignác és a Kiter Kft. tűnik fel. Ez utóbbinak az egyik alapítója L. Simon László, a Miniszterelnökség államtitkára, aki azonban 2004-ben megvált a cégtől. A munkáltatót képviselő Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége a társaságcsoport tulajdonosa, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. támogató közreműködésével optimista a tartós munkabékét biztosító 2015. évi alágazati bérmegállapodás mielőbbi megkötését illetően – közölte a szövetség kedden az MTI-vel. Baranyai István, a KKSZ elnöke az MTI érdeklődésére elmondta: 6,5 százalékos béremelést kértek a munkáltatótól, amiből 4,5 százalékos bérfejlesztés minden állománycsoportra vonatkozna, további 2 százalékos emelés a régión belüli bérfeszültségek kezelésére szolgálna.

Közben sztrájkbizottságot alakított a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ), mivel a
munkáltató a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. dolgozóinak nem emel bért, amit a SZAKSZ felháborítónak és a szakszervezet számára elfogadhatatlannak tart. Dobi István, a SZAKSZ elnöke az MTI-nek elmondta: kitűzték a sztrájk időpontját is, március 23-tól március 28-ig, és hamarosan elkezdődnek az egyeztetések az elégséges szolgáltatásról. Ha a kitűzött időpontig nem sikerül megegyezésre jutni, akkor sztrájkkal gyakorolnak nyomást a munkáltatóra.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!