Látványos és különleges programmal készül az év utolsó előtti napjára a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér melletti Aeropark repülőmúzemot fejlesztő és a reptérlátogatásokat szervező Légiközlekedési Kulturális Központ. December 30-án egész napos programmal várja a repülés, a városi tömegközlekedés és a fotózás iránt érdeklődőket, és azokat, akik szeretnének egy kicsit nosztalgiázni az évtizedeken át meghatározó járműveken. Az év utolsó előtti napján a „Faros” Ikarus 55-ös, a luxus – Malév Air Tours – Ikarus 250-es és a csuklós 280-as játssza majd a főszerepet, a BKV Zrt-vel együttműködésben – olvasható az LKK közleményében.

A felújított autóbuszok délelőtt 08.45-kor a Hősök terén várják az érdeklődőket, ahol lehetőség lesz a különleges járművek külső-belső fotózására. A Malév-konvoj ezt követően 09:45-től egy nagy kört tesz az Erzsébet-híd felé. Vendégeink és az érdeklődők a Szent Gellért szobor alól exkluzív fotókat készíthetnek majd a három autóbuszról, amint a járművek – formációban - mindkét irányban áthaladnak az Erzsébet hídon. A Döbrentei téri megálló után a konvoj továbbindul a repülőtérre.

A 2-es terminál melletti Aeropark repülőmúzeumból déltől három csoporttal a repülőtér szigorúan ellenőrzött területére mennek tovább a ma már történelminek számító autóbuszok, hogy háromórás reptérlátogatásokat bonyolítsanak mintegy 120 résztvevővel. A túrákat az LKK úgy szervezi, hogy a vendégek a ferihegyi kulisszatitkok mellett láthassák a világ legnagyobb kéthajtóműves gépe, a Boeing 777-300-as felszállását is, valamint számos látványos fotó elkészítésére nyílik lehetőség.

A repülőtér forgalmi előterén ismét lesz nagy Ikarus összeállás, a látogatók többször fotózhatják az autóbuszokat, háttérben repülőgépekkel, a patinás 1-es terminállal, és az irányítótoronnyal. Közben az idegenvezetők nemcsak a repülőtér működéséről mesélnek, hanem arról is, milyen szerepet játszottak a legendás autóbuszok Ferihegy életében. A túrák végeztével a három Ikarus 16.00 óra után visszatér a Hősök terére, ahol – immár esti fényekben – ismét mindenki számára ingyenesen elérhető fotózással zárul az egész napos program.

Az LKK december 30-án fotópályázatot is hirdet. Január 5-éig lehet beküldeni a három történelmi autóbuszról a belvárosban és a repülőtéren készült fényképeket. A legtöbb lájkot elért tizenöt fotóból egy hatfős zsűri választja majd ki a három legjobbat. „Az első helyezett egy délutánra (hat órára) megkapja a rendezvényen szereplő három autóbusz közül azt, amelyik legközelebb áll a szívéhez, és sofőrünk oda viszi vendégeivel együtt, ahová szeretné. A második helyezett egy három órás reptérlátogatást tehet – akár 46 vendégével együtt – Ikarus 250 Malév Air Tours autóbuszunkkal. A harmadik helyezett pedig egy különleges, VIP reptérlátogatást nyer egyik oldtimer (Zsiguli vagy Wartburg) repülőtéri autónkkal” – szól az LKK ajánlata.

Az autóbuszok városi megtekintése, fotózása – beleértve a belső képek elkészítését is – minden érdeklődő számára korlátlan és ingyenes, kizárólag a ferihegyi oda-vissza utazást is magában foglaló repülőtéri program jegyhez és regisztrációhoz kötött. Ezek a helyek azonban már december közepén elfogytak.

Rövid típusismertetők, persze Ferihegy bűvöletében:

Ikarus 55

Az eredeti Malév faros autóbuszokat 1960-ban gyártották, egyetlen egy példány sem maradt belőlük. Az eseményen látható járművet 1969-ben gyártották az NDK számára, a BKV Zrt nem régiben a Krím-félszigetről mentette vissza. A Faros 55-ös az idei évben már többször bemutatkozott az LKK rendezvényein, többek között a legendás Li-2 repülőgép repüléseihez kapcsolódva.

Ikarus 250 Malév Air Tours

Ez a luxus autóbusz a 80-as években is egyedülálló, nyugati színvonalat képviselt a budapesti utcákon. A repülőtéren nap mint nap látható járművet Polgáron restaurálták néhány évvel ezelőtt. Az LKK 250-ese Brandenburgban, a IV. Nemzetközi Ikarus Találkozó I. díját kapta meg.

Ikarus 280

A világ egyik legnépszerűbb autóbusztípusa, több mint 60 ezer darabot gyártottak belőle. A típus számos példánya szintén a ferihegyi repülőtéren teljesített szolgálatot évtizedeken át, a terminál és a repülőgépek között szállították az utasokat. Mivel az utolsó eredeti járművet nem sikerült megmenteni, ez a példány replikaként készült el. A ráncajtós, rendkívül jó fordulóképességgel rendelkező csuklós piros-narancs Malév-festést kapott.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!