Néhány órán belül két balesete is volt az An-24-es bázisán Kínában készült légcsavaros-gázturbinás utasszállítóknak, az egyik Myanmarban, vagyis Burmában, a másik Indonéziában.

A Myanma Airlines XY-AIP lajstromjelű gépe 60 utassal és négyfőnyi személyzettel a Mawlamyine-Kawthaung járatot teljesítette, amikor a célrepülőtér 02-es pályáján földetérés után lecsúszott a pályáról, és a betontól hatvan méterre egy fás-bokros részen állt meg. A baleset szerencsésen végződött, senki nem sérült meg, és a a gép is javítható maradt.

Rosszabbul járt a Merpati Nusantara Airlines MA-60-asa: a PK-MZO lastromjelű példány Bajawa és Kupang között repült, és ugyancsak leszálláskor következett be baleset, a gép a pálya előtt ért földet, a futók leszakadtak, az elakadó légcsavarok miatt a hajtóművek is ütköztek a földdel, és mire a gép felcsúszott a pályára, a szárnya letört a törzsről, maga a törzs meg ugyancsak kettőbe tört. Ehhez képest igen szerencsésnek mondható, hogy a 46 utassal és négyfőnyi személyzettel balesetet szenvedett gépen csak egy utas sérült meg, akit kórházba kellett vinni.


A myanmari, vagyis burmai eset idején sűrű zápor söpört végig a repülőtéren, de az indonéziai esemény idején az eddigi adatok szerint nem volt viharos vagy esős az idő. Legutóbb Burmában május közepén történt hasonló pályáról való lecsúszás, ugyancsak egy MA-60-assal.

A kínai típust elviselhető ára, a rossz körülmények között is megbízható üzemeltetése és viszonylag jó rövid fel- és leszálló tulajdonságai miatt veszik az ázsiai megrendelők, de a gép baleseti statisztikája rendkívül rossz: eddig 45 gépet adtak át a megrendelőknek, 15 repülőesemény történt a példányokkal, közülük néhány igen súlyos, a legyártott gépek húsz százalékát, összesen nyolc gépet kellett teljesen leírni, öt esetben voltak halálos áldozatai a balesetnek.