A Budapest Airport még tavaly év végén döntött úgy, hogy a megnövekedett utasforgalom hatékonyabb kiszolgálása érdekében kibővíti a repülőtéri poggyászosztályozó rendszer kapacitásait. Az építkezés még a járvány széles körben történő elterjedése előtt, 2020 februárjában elkezdődött, és nyárra be is fejeződik. Az új poggyászkezelő csarnok megépítésével nagyobb területen, a legmodernebb technológia segítségével végezhető az induló utasok poggyászainak átvilágítása - adja hírül a reptérkezelő szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye.

A jelenlegi, a SkyCourt utasforgalmi területei alatt működő poggyászosztályozó terület kapacitásait 50 százalékkal növeli meg az a mintegy 2000 négyzetméteres épület, amely a légi oldalon, közvetlenül a 2. Terminál központi csarnoka előtt kap helyet. A formatervezett, a SkyCourt dizájnjához illeszkedő létesítményt úgy alakítja ki a Budapest Airport, hogy az szükség esetén tovább bővíthető, de a rendelkezésre álló repülőgép-kiszolgáló kapacitásokat – állóhelyeket és üzemi területeket – nem befolyásolja, olvasható a közleményben.

(fantáziarajz, fotók: Budapest Airport)

A Budapest Airport az új csarnok építésével párhuzamosan a csomagrendszer átvilágító berendezéseit is a jelenleg elérhető legjobb eszközökre, az uniós irányelvek szerinti „Standard 3” megfelelésű átvilágító berendezésekre cseréli. A komputertomográfia (CT) elven működő, nagy kapacitású gépek képesek lesznek az átvilágított poggyászok tartalmát háromdimenzióban ábrázolni, ami még precízebb biztonsági ellenőrzést tesz lehetővé.

Amint erről portálunk is többször írt, a poggyászkezelő rendszer minden repülőtéren kritikusan fontos része a légikikötő vérkeringésének, megfelelő kapacitása és pontos működése feltétele a folyamatos üzemeltetésnek. Több vadonatúj repülőtér átadásának késése múlott többek között azon, hogy a poggyászkezelőt nem sikerült időre beüzemelni.

A poggyászkezelés a bőrönd feladása után a már említett biztonsági átvilágítással kezdődik, majd a csomag a rajta lévő vonalkód információinak megfelelően kerül a szállítórendszer révén a megfelelő ponthoz, ahonnan aztán a gépekhez továbbítják.

A légiutas poggyászának feladása a legmodernebb, digitális rendszerek esetében, mint amit például a Lufthansa is bevezetett, akár már a reptérre érkezés előtt megkezdődhet. Okostelefon segítségével, Bluetooth-kapcsolaton keresztül egyetlen kattintással továbbíthatják elektronikus beszállókártyájuk adatait a csomagjukon elhelyezett elektronikus címkére. A poggyász adatai azonnal megjelennek a bőröndbe integrált adatmodulon. Az így regisztrált bőröndöt már csak fel kell helyezni a szállítószalagra a poggyászleadó pultnál.

A Budapest Airport jelzi, új épület a nyári szezonra készül el, szeptember végétől pedig már az új átvilágító berendezések segítségével végzik a poggyászok átvilágítását, írja a közlemény: a jelenlegi és a még nyárra várható csökkentett forgalom nyilván kedvező abból a szempontból, hogy az új poggyászkezelő rendszereket kisebb forgalmi nyomás mellett lehet beüzemelni.

Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: A kiváló utasélmény megteremtéséhez a gördülékeny, legmodernebb csomagkezelés is hozzátartozik. Bár a koronavírus-járvány jelenleg nagyon komoly kihívások elé állítja a repülőtér üzemeltetőjét, bizonyos fejlesztések nem állhatnak meg, hiszen az élet előbb-utóbb visszatér a repülőtérre, és az utasokat egy folyamatosan fejlődő repülőtér várja vissza.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!