A cégünk kiszámíthatóbb működését támogató szolgáltatások

iho   ·   2019.11.15. 17:01

(x)

Cikkünkben némileg bővebben is bemutatjuk ezeknek a szolgáltatásoknak az előnyeit, megvilágítva őket abból az aspektusból, hogy miként lehetnek a vállalkozásunk hasznára.

Faktorálás

A BÁV Faktornál történő faktoring szolgáltatás igénybevétele gyakorlatilag a kintlévőségeink adásvételét jelenti. Vagyis a faktorcég átvállalja a nyitott számláinkat, cserébe pedig mindössze néhány nap alatt hozzájuthatunk az összértékük 80-90%-ához.

A szerződés megkötéséhez nem szükséges fedezetet igazolnunk, csak a vevőink kerülnek fizetőképesség szempontjából átvilágításra. Ennek köszönhetően a faktorálás gyors megoldást jelent akkor, ha a nyitott számlák késve történő fizetése miatt likviditási nehézségek hátráltatják a vállalkozásunk működését.

Biztosítás a kintlévőségekre

Ennek a megoldásnak a keretei között szabadon ki tudjuk választani azt, hogy mely vevőink esetében szeretnénk biztosítást kötni a kintlévőségekre. A szolgáltatást nyújtó partner egyben a hitelbiztosítóval történő szerződéskötést és adminisztrációt is elvégzi helyettünk.

Amennyiben a vevő valamilyen oknál fogva nem teljesíti a fizetési kötelezettségét, akkor káreseményről beszélünk. Ennek megfelelően a kintlévőség behajtását a szolgáltatást biztosító partnercég, valamint a hitelbiztosító végzi. Nekünk tehát nem kell ebbe energiát fektetni.


A nyitott számlák pontos menedzselése

A számlák nyilvántartása rengeteg időt és energiát emészt fel. Amennyiben számlamenedzsment szolgáltatást veszünk igénybe, akkor ezek a terhek lekerülnek a vállunkról.

Vagyis a késedelmes, valamint a már lejárt számlákkal sem kell foglalkoznunk. A szolgáltatást biztosító partner ugyanis nyilvántartja a kintlévőségeinket, emellett pedig a beszedésükről is gondoskodik.

Az már csak hab a tortán, hogy a beszállítói számlák kezelésében és monitorozásában is szívesen segítenek. Sőt, amennyiben igényt tartunk rá, akkor a beszállító kifizetéseit és a csoportos utalásokat is intézik helyettünk.

Hasznos információk a megrendelőkről

A céginformációs szolgáltatás segítségével objektív értékelést kaphatunk valamennyi jelenlegi és potenciális vevőnkről.

Ez a fajta többlet információ a segítségünkre lehet abban, hogy megalapozott döntéseket hozzunk, egyúttal elkerüljük a nemfizetésből eredő financiális kockázatot.

Természetesen a személyes tapasztalatunk alapján kellőképpen átláthatjuk egy iparág jellemző működését és fizetési szokásait, a céginformációs szolgáltatás viszont objektív adatokkal is támogatni tudja a szubjektív véleményünket.

Kapcsolódó hírek