Igazából érdemlegeset az otthon oktatottakhoz képest nem tudok mondani, vagy kiemelni a tanfolyam eme részével kapcsolatban, sőt talán odahaza ezt a részt azért jobban oktatták oktatóink anno. Több volt a szakmai látogatás és kirándulás, több dolgot megnéztünk ezekkel a dolgokkal kapcsolatban.

Egy régebbi festésű svéd vasúti személykocsi </br> A képre kattintva galéria nyílik meg a szerző felvételeiből

És ha már a kocsinál tartunk, akkor itt is kezdjük az alapoknál: a kocsinak van alváza, kocsiszekrénye,futóműve és fékrendszere. Ezeket a témákat körüljárva mutatták be oktatóink, hogy mi micsoda, minek mi a pontos svéd megnevezése, és nekünk adott esetben mit kell nézni. A két rész közül az átfogóbb leginkább a teherkocsi volt, mivel itt a személyszállítás túlnyomó részt motorvonatokkal történik, és a mozdony vontatta személyvonatok mára már kihalóban vannak.

Egyike azon kevés személyvonatoknak, amelyet még mozdony húz

Talán ami még kuriózum volt, az a bizonyos Qr sablon bemutatása. Itt a tehervonatoknál dolgozók részére megszokott dolog, hogy egy ilyen sablont osztanak ki, hogy ha szükséges, akkor ellenőrizni tudjuk a kerékprofilt és a nyomkarimát. Adatokat, értékeket nem kérdeztek tőlünk még dolgozatírás kapcsán sem.

Romániában gyártott német felségjelű svéd vasúton futó kocsik

A legfontosabbnak a hibakeresés részét, a hibák bemutatását tartották oktatóink. Sok olyan kép került bemutatásra, amin különböző hibák voltak. Erre esett a legnagyobb hangsúly. Tudni mindennek a pontos megnevezését és jelentőségét, esetleges meghibásodás esetén azt, hogy mi az eljárás. Lehet-e adott esetben azzal a hibával tovább közlekedni, vagy sem.