Az Ikarus 30-asok megújult, ráncfelvarrott változatát, a 31-est 1956-tól gyártotta a cég. A most megtalált busz 1960-as évjáratú, a kocsi exportra készült, de végül idehaza talált gazdára, a kecskeméti 44. Aköv (a volánok elődje) állította forgalomba GA 54-58-as rendszámmal. Az exportkivitelre utalnak a tetőablakok, a hazai üzemeltetők számára ugyanis csak tetőablak nélküli változatok készültek. A busz 1972-es selejtezése után került az előző tulajához, aki a kertje végében raktárként használta a kocsit. Köszönhetően az alumínium oldallemezeknek, a megtalált busz oldalán nincs szemmel látható rozsdafolt, a fenékváz is ép, mindössze az oldalsó vázszerkezet szorul cserére. Az ablakok jók, csak egy íves tetőablak hiányzik. Az utastérből hiányoznak a székek, ezeket újra le kell majd gyártani, ahogy a Miskolci Közlekedési Zrt. oldtimer 620-asában is történt. A motor hamarosan beindítható állapotba kerül, a fenékváz homokfúvása lesz a következő művelet.

A Rába Tr 3,5-ösöket 1948-tól gyártotta a győri cég, a korábbi Rába Speciál buszok alapjaira épült jármű volt az első hazai önhordó kivitelű autóbusz. A prototípus fővárosi forgalomba állása után egy évvel, 1949-ben érkeztek az első szériakocsik a FAÜ-höz. Kocsihiány miatt még abban az évben két buszt átadtak a Miskolcra, köztük a most megtalált GF 846-ost, és GF 866-os rendszámú társát. A busz igen leromlott állapotban van, hiányzik belőle a motor és a váltó, valamint a hátsó híd is hiányos, így egyenlőre zárt helyre kerül, és csak a 31-es felújítása után következhet. A Tr 3,5-ös felújítása igazi kuriózum lenne, jelenleg ugyanis a Szentendrén kiállított élettelen kocsin kívül nincs több belőle az országban, még roncsállapotban sem.

A két roncs egymás mellett<br>A képre kattintva a két buszról készült galériánkat tekinthetik meg