Hét, nagy tapasztalattal rendelkező légiközlekedési szakember szavazata mellett a társaságokról hozzáférhető fontos adatok kombinációja alakítja az AirlineRatings.com éves minősítését: elég sok szakportál, fórum készít hasonló kiválósági listákat, ez a sorrend meglehetősen komplex alapokon nyugszik. Olyan tényezők összevetéséből alakul, mint a repülésbiztonsági mutatók, a kormányzati auditok eredményei, a géppark életkora, az utasok értékelései, a légitársaság profit-képessége, a befektetések szintje, a termékek minősége és az állomány helyzete, közérzete.

Az új listavezető, az Air New Zealand olyan korábbi győzteseket előzött meg ezalkalommal, mint a tavalyi első Singapore Airlines, vagy az ANA, a Qantas és a Cathay Pacific. Az értékelés legfontosabb momentumai: a kiemelkedő teljesítmény, az újdonságok bevezetése, az üzemeltetés biztonsága, a környezetvédelmi elkötelezettség és az alkalmazottak motiváltsága volt, írja az AirlinesRatings, kiemelve, hogy az új-zélandiak hatodik alkalommal nyerik el a fődíjat, és most ráadásul diadalmaskodtak a legjobb prémium-economy kategóriájában is.

(fotó: Air New Zealand)

Amit nagy vonalakban érdemes tudni a társaságról: a teljes aktív flotta 116 gép, a legnagyobb 777-300-astól az ATR és Q300-as lgt-kig, amelyek a belső illetve rövidebb távú forgalmat repülik. A Legfrissebb típus a 787-9-es, a szállított utasok száma 17 millió volt tavaly, a hálózat Ausztráliára, Ázsiára, illetve Észak- és Dél-Amerikára terjed ki, de van a társaságnak saját járata Londonba illetve más európai városokba is, a heti járatszám 3400 körüli, az üzemi bevétel öt és félmilliárd dollár, az alkalmazottak száma 12 ezer 500.

A további kategória-győztesek: a legjobb első osztály a Singapore-é, a legjobb Business Class a Qatar vonalain elérhető, a dohai társaság nyerte a legjobb fedélzeti étkeztetésért járó díjat, a Qantasé a legjobb belföldi hálózatért járó kategória-győzelem, a Virgin Australia foglalkoztatja a legjobb kabinszemélyzetet. Az Emirates a legjobb közel-keleti nagyhatótávolságú társaság címét nyerte el valamint a legjobb fedélzeti szórakoztatási és információs rendszerét, a legnagyobb fejlődést felmutató légicég a Cebu Pacific.

(fotó: iho.hu)

Ugyanez a tekintélyes testület ugyanennek a szempontrendszernek az alapján ítélte oda a legjobb európai low-cost társaságnak járó díjat a Wizz Airnek. Geoffrey Thomas főszerkesztő gratulációjának egyik első eleme az volt, hogy a társaság egyre növekvő szerepet játszik 2003-as alapítása óta Magyarország gazdasági életében, és hogy rendkívül intenzíven bővíti vonalait újabb és újabb célrepülőterekre.

Ugyancsak dicsérik az ítészek a nagy Airbus-flottát és annak kiváló üzemeltetését, 120 gép és 150 desztináció teszi a céget az európai légiközlekedés egyik főszereplőjévé – fogalmaz Thomas, emlékeztetve a Wizz 265 gépes rendelési listájára. Külön kiemelte a szakértő az olyan bázisok fejlődését, mint a romániai Iasi, ahonnan októberben hat új járat indulását jelentették be: a Wizz nem csak Európa leggyorsabban növekvő társasága, hanem Románia legnagyobb társasága egyben (mint ismert, Magyarországé is, viszont itt az elsőbbség talán azért nem kiemelt, mert már nincs konkurenciaként nemzeti légitársaság... – a szerk.).

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!