A LOT és a Condor egy szárny alatt, vérfrissítés várható

Maron Szilárd Ákos   ·   2020.01.27. 09:00
lot-condor0

A Condor megúszta az anyavállalat a 2019. szeptemberi csődjét, úgy, hogy a német kormány kölcsönt is nyújtott a légitársaságnak, hogy rendezze anyagi helyzetét, továbbá befektetőket és új tulajdonost is kerestek. Az elmúlt hónapokban sorra kerültek le a Thomas Cook szívecskék a függőleges vezérsíkról és a géptörzsről is, helyüket a Condor logója, a kondorkeselyű vette át. A várakozás gyümölcse végül a lengyelekkel kötött megállapodás lett.

A tranzakciót bejelentő sajtótájékoztatón megkérdezték a Lengyel Légiközlekedési Csoport, a Polska Grupa Lotnicza S.A, a PGL vezérigazgatóját, Rafal Milczarskit, aki egyben a LOT vezérigazgatója is, hogy mit tervez a Condor öregecske flottájával. Milczarski erre úgy reagált, hogy változtatásokra lesz szükség: a flotta megújítása várhatóan 2024-ben kezdődik, a német szabadidős légitársaságnak legalább húsz új repülőgépre lesz szüksége a hosszútávú járatok üzemeltetéséhez. A legészszerűbb és legegyszerűbb választás a Boeing 787-ese lenne. A menedzsmentnek azonban át kell gondolnia, milyen hajtóműtípussal rendelnék a Dreamlinereket a LOT-nál felmerült, korábbi, sorozatos hajtóműproblémák miatt. Szakértők szerint az üzembiztos General Electric GEnx hajtómű lenne a megfelelő választás. A Dreamliner a pilótaképzés szempontjából is kézenfekvő, hiszen arra a LOT-nak megvan az oktatási anyaga.

A Condor előző tulajdonosa, a Thomas Cook csoport szintén kereste a lehetséges opciókat a flotta megújítására, ám erre a csőd miatt végül nem került sor. A Condor jelenlegi flottájában markáns az Airbus jelenléte, a kérdés csak az, az új tulajdonos hogyan fog ellavírozni a két gyártó termékei között. Milczarski azonban tett néhány megjegyzést még a sajtótájékoztató végén, hogy ő nyitott, és érdeklődik az Airbus termékei iránt is. A vezérigazgató arra is utalt, hogy Lengyelország mellett Magyarországon is megjelenhet a Condor.

A lehetséges váltótípusjelöltek:

  • Airbus A330-800/900neo; hajtómű: Rolls-Royce Trent 7000,
  • Airbus A350-800/900/100 XWB; hajtómű: Rolls-Royce Trent XWB,
  • Boeing 787-8/9/10 Dreamliner; ajtómű: Rolls-Royce Trent 1000 vagy General Electric GEnx-1B,
  • Boeing 777X (777-8/9/10X); ajtómű: General Electric GE9X-105B1A.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek