Az indiai IndiGo légitársaság vehette át az európai gyártó ezredik példányát az újrahajtóművezett A320neo gépcsaládból. A hosszabb törzsű A321-es Hamburgban készült, adja hírül az Airbus közleménye.

Mint beszámoltunk róla, az Airbus által késztett keskenytörzsűek száma szeptemberben érte el a kilencezrediket. A Pratt & Whitney illetve a CFM International által gyártott új hajtóművekkel repülő neo-család első gépei 2016-ban kerültek a légitársaságokhoz, és eleinte lassította az átadásokat a GTF-rendszerű P&W hajtóművek problémája.

Az átadás: India legnagyobb légitársaságánál közel száz neo repül (fotók: Airbus)

Azóta a gyártás stabilizálódott, az átadások üteme alaposan megnőtt. 2017-ben állt forgalomba az első hosszú törzsű 321-es neo, 2018-ban az első, meghosszabbított hatótávolságú 321LR, idén pedig a cég beindította a már atlanti forgalomban is használható A321XLR programját.

A jelentősen csökkentett üzemanyag-fogyasztást zajt és károsanyag-kibocsátást hozó típus összeszerelése immár az összes Airbus-gyártóhelyen zajlik, vagyis Toulouse, Hamburg és a Tiencsin mellett az alabamai Mobile-ban is. A legsűrűbb székezéssel a leghosszabb változat 240 utas szállítására képes.

Az első 321-es neo felszállása 2017-ben

Az pedig nyilván nem véletlen, hogy az ezredik neót a típus legnagyobb felhasználója vehette át. Az IndiGo az elsőket még 2016 márciusában állította forgalomba, jelenleg 96 neót repültet 129 „classic” A320-assal, a cég pedig mind a flotta nagysága, mind az utasforgalom számai szerint India legnagyobb légitásaságává nőtte ki magát. A gesztus egyébként nyilván nemcsak a társaságnak, hanem a piacnak is szól: előrejezések szerint továbbra is az ázsiai légiközlekedés igényli a legtöbb utasszállítót a következő évtizedekben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!