A verseny hivatalos honlapján még nincs fent a naptár, de nemhivatalos információk szerint a 2015-ös Red Bull sorozat februárban Abu Dhabiban indul, áprilisban vagy májusban lesz a malajziai Putrajaya-tavi verseny, májusban Japánban majd az oroszországi Szocsiban, júliusban Budapesten, aztán az ausztriai Red Bull Ringen repülnek a gépek, ott, ahol az idei sorozat véget ért.

Augusztusban a helyszín ismét Oroszország, Szentpétervár lesz, majd az angliai Ascot: az elegáns lóversenypálya most a könnyű és pokoli gyors gépmadaraké. Szeptemberben költözik át az Air Race Amerikába, először ismét Texas a helyszín, a Texas Motor Speedway, majd októberben következik Las Vegas, ahol idén az előfutamok nyomán kellett eredményt hirdetni, mert a döntő versenynapot az erős szél és turbulencia miatt lefújták.

A nem hivatalos közlések szerint a budapesti futamot ismét a Duna fölött tartják, ahol korábban, a sorozat átmeneti leállása előtt, viszont az Air Race nem tapad rá majd az augusztus huszadiki ünnepre, amit elég sokan kifogásoltak korábban.

Az ideihez képest ugyanakkor kimarad két, Magyarországhoz eléggé közel eső helyszín, Rovinj és Gdynia.

Látható, hogy a sorozatot sikerült valamivel logikusabban összehozni, mint a 2014-es versenyeket, Ázsiából illetve a Közel-Keletről költözik vissza a mezőny Szocsin át Európába, és ősszel kell csak átruccanni az Atlanti-óceánon.

Reményeink szerint hamarosan részletes interjút kapunk a versenysorozat magyar pilótájától: Besenyei Péter elmondja, mi okozta az ígéretes Corvin-géppel a nehézségeket, amelyek miatt nem végezhetett az élmezőnyben, és hogy miképp készül ő, a gép, és csapata a 2015-ös Red Bull Air Race sorozatra.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről,ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!