Utolsó fázisához érkezett a Floyd két legújabb, Angliából használtan (de felújítva) vásárolt villamosmozdonya Magyarországra szállításának előkészítése. Július 4-én két másik, tárolásra szánt mozdonnyal együtt vitték a leendő 450 007 és 450 008 pályaszámú mozdonyokat Willesden fűtőházból Barrow Hill fűtőházba, hogy megkezdhessék útjukat a tengerpart felé. Innen tréleren Imminghambe menek, majd ehajózást követően Cuxhavenbe úsztatják az eredetileg 86-os sorozatú mozdonyokat, majd Hamburgban egy alkalmas Floyd-tehervonatba sorolva érkeznek néhány héten belül Magyarországra (a linkelt fotó július 14-én Hamburg és Bréma között készült).

Az 56312 pályaszámú dízel (a Floyd angol dízeleinek testvére) Rugbyban látható a Willesdenből Barrow Hillbe tartó mozdonyvonat élén, július 4-én. Mögötte sorrendben a Floyd 450 008 és 450 007 pályaszámú mozdonya, majd a tárolásra szállított 86702 és 86701 pályaszámú testvéreik láthatók<br>(fotók: Mark Barber)

Az eredetileg 86228 (450 007) és 86224 (450 008) pályaszámú mozdonyokat az Europhoenix újította fel Long Marstonban. A Floyd eredeti megrendelése tíz ilyen mozdonyra szólt. A teljes felújítás és a magyarországi alkalmazásukhoz szükséges módosítások mellett a 450 005 pályaszámú géptől kezdve a mozdonyokat ellátták második áramszedővel is. A 450 007-es géptől kezdve búcsút inthetünk a rózsaszín csíkos (Pink Floyd) mozdonyoknak, miután a Floyd eddig alapítói tulajdonban lévő 26 százaléknyi részvényét is megvásárolta a brémai székhelyű Eurogate Intermodal GmbH (EGIM) és a magyar I.C.E. Holding Kft. Az imáron 64 százalék többségi tulajdonosi részesedéssel rendelkező EGIM logójára hajazó új Floyd-logó mellett a rózsaszín csíkból is piros és kék színű csík lett, de ettől még a mozdonyok kapásból felismerhetők lesznek fekete színükről a hazai síneken.

A Floyd 450 008...

Amúgy érdekes hely ez a Barrow Hill. Egyik részében villamosmozdony-múzeum található, másik részében vasúti járműjavító. A múzeumban tárolja az AC Locomotive Group kilenc villamosmozdonyát. Hogy miért itt akarják tárolni a Colas festésű 86701 és az egykori Virgin Trains festésű 86702 pályaszámú mozdonyokat, nem ismert bizonyosan. Talán itt olcsóbb? Mindenesetre oka van annak, hogy nincsenek ezek a gépek is kihasználva: nincs GSM-R kommunikációs berendezésük, így senki nem kívánja lízingelni őket.

Hogy igaznak bizonyulnak-e majd azok a híresztelések, miszerint a Floyd az első tíz villamosmozdonyt követően újabb ötöt rendelt az Europhoenixtől, elválik ha megérkezett jövőre a 450 009 és 450 010 pályaszámú mozdonyuk is.

...és 450 007 pályaszámú mozdonya Rugby állomáson július 4-én, miközben átszállították testvéreivel Willesdenből Barrow Hillbe