A szlovák személyszállító vasúttársaság (ZSSK) csütörtökön mutatta be a nyilvánosságnak az új 861.1-es sorozatú dízel üzemű motorvonatot és az új Ampz sorozatú első osztályú vasúti kocsit. A 861-esek már közlekednek a közép- és kelet-szlovákiai vasútvonalakon, az első széria viszont annyira nem sikeredett jóra, több gyermekbetegség mutatkozott náluuk, amik sajnos a serdülőkorig is kísértik őket.

A ruttkai járműavító udvarán díszeleg az új motorvonat<br>(a képre kattintva galéria nyílik a ZSSK fotóiból)

A most bemutatott 861.1-es motorvonat egy kétrészes egység, amely a közép-szlovákiai régióban fog szolgálni, s összesen tizennégy lesz belőlük. A regionális, nem villamosított vasútvonalakon vetik be őket. A kétrészes motorvonategység 115 ülő utas befogadására alkalmas, a háromrészes testvérpáron pedig 171 utas fér el kényelmesen. A háromrészes egységeket a gyártó már le is szállította, ebből hetet rendelt a ZSSK. Az első két kétrészes egység a Zólyom–Ruttka, Zólyom–Breznóbánya és a Zólyom–Fülek vasútvonalakon közlekedik majd, várhatóan július közepétől.

Az elmúlt évek tapasztalataiból kiindulva a megrendelő ezúttal 95 százalékos megbízhatóságot írt elő, amivel szeretnék elkerülni az előző szériák gyakori üzemképtelenségeiből adódó kellemetlenségeket. A vonatok a legszigorúbb TSI követelményeknek is megfelelnek, tűzbiztonsági szempontból is kiválóak. A ZSSK a motorvonatok megvásárlása összesen 74,8 millió euró támogatást kapott, az önerő értéke csupán 2,2 millió euró.

* *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!