A Magyar Közlönyben megjelent határozatból kiderül, a támogatási keretből 2017-ben 348 millió forintot, 2018-ban 287 millió forintot, 2019-ben 290 millió forintot, 2020-ban 18 millió forintot, 2021-ben 319 millió forintot kell biztosítani. Az első két évben a támogatás forrása a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap előző években felhalmozódott szabad maradványa lesz, 2019–2021-ben pedig a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap költségvetése. A kormány felhívta Pálinkás Józsefet, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) elnökét és Varga Mihály nemzetgazdasági minisztert, hogy tegyék meg a forrás biztosításához szükséges intézkedéseket a 2017. évi 348 millió forint esetén azonnali határidővel, 2018–2021-re vonatkozóan pedig az adott költségvetési év július 15-éig.

(illusztráció: knorr-bremse.hu)

Az NKFIH elnökének a határozat közzétételét követő tíz napon belül intézkednie kell arról, hogy a társasággal megkössék a támogatási szerződést a támogatás kormányhatározatban meghatározott ütemezésben történő biztosítása érdekében.

A Knorr-Bremse vállalatcsoport müncheni székhelyével a vasúti és haszongépjármű rendszerekhez gyártott fékrendszerek területén világszerte vezető gyártónak számít, 2015-ben csaknem 6 milliárd euró árbevételt ért el, és harminc országban több mint 24 ezer munkatársat foglalkoztat. A csoport budapesti egysége a vasúti fékrendszerek tervezésének és gyártásának a központja, míg Kecskeméten a haszongépjárművek számára készülnek a fékrendszerek.

* * *

KNORR-BREMSE Magyarország – Biztonságossá tesszük a gyorsuló jövőt. Csatlakozzon hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!