Az Ikarus 256-ost valószínűleg senkinek nem kell bemutatni, hiszen egykor a hazai távolsági és különjárati közlekedés meghatározó járműve volt, ha máskor nem is, legalább egy-két osztálykiránduláson biztosan mindenki utazott ilyennel. Nem csak itthon volt népszerű a típus; az egykori Szovjetunió  (később FÁK) tagállamaiba 1974 és 2002 között közel 16 ezer példányt szállított hazánk egykori büszkesége, ezek döntő többségét a nyolcvanas években.

A 256-osok lassan teljesen kikopnak az utakról, ezért kellemes meglepetés, hogy előkerült egy 1991-es gyártású példány, amelynek állítólag egyetlen egy komolyabb útja volt, amikor Magyarországról kiment Oroszországba, így a futásteljesítménye is rendkívül alacsony, mindössze 2900 kilométer. Miután elvileg nem volt használatban, minden eredeti rajta – beleértve a gumikat is – az üléseken pedig még mindig rajta van a gyári fólia.

A világ talán legdrágábbra tartott Ikarusa - a képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: auto.ru)

A hirdetés valóságtartalmát sajnos nem áll módunkban ellenőrizni, így be kell érnünk annyival, hogy a képek alapján valóban jól néz ki a busz. Aki esetleg elgondolkodna a megvásárlásán, annak mélyen a zsebébe kell nyúlni: 15 millió rubelt, vagyis jelenlegi árfolyamon körülbelül 63,6 millió forintot kér érte az eladó.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!