A C-FJXZ lajstromjelű Bombardier Dash 8-311-es típusú, turboprop légcsavaros, regionális utasszállító repülőgép május tizedikén éjjel indult volna a kanadai Torontóból az Ontario állambeli Sudbury városának repülőterére, a QK-8615-ös járatot teljesítve. A gépen összesen ötvenen voltak. A gép azonban visszatért Pearsonre, mert Sudburyben a leszállásra alkalmatlan, kedvezőtlen időjárási viszonyok léptek fel, erős köd alakult ki.

A gép két és fél órás repülést követően rendben leszállt, majd a Dash 8-assal a számukra kijelölt kapu felé gurultak, amikor helyi idő szerint 01.36-kor nekik ütközött a Menzies Aviation cég repülőgép-üzemanyagot szállító tartálykocsija. Az eddigi információk szerint olyan sebességgel, hogy a Bombardier az első, meglehetősen váratlan „találkozó” után (ekkor a teherautó eleje és a gép orra csattant) a nedves betonon megpördült, így az alaposan összetört orr-rész mellett a bal törzset és a bal oldali légcsavart is komolyan megrongálta a kerozinnal töltött tartálykocsi hátulja.

Az utasok elmondása szerint a gép hirtelen megpördülését, majd megállását követően erős kerozinszag volt észlelhető, s a gyorsan kialakult pánikhelyzet miatt a gép személyzete a Dash 8-as vészhelyzeti kiürítése mellett döntött. Bár az ütközés miatt jelentős mennyiségű üzemanyag ömlött ki a betonra, tűz nem keletkezett. A sebesültek között van a gép kapitánya és elsőtisztje, ami nem meglepő, hiszen a legnagyobb erejű, első ütközést a gép pilótafülkéje kapta. A rendőrség veszélyes közlekedés miatt eljárást indított a balesetet okozó tehergépkocsi-vezető ellen. Egyelőre kérdéses, hogy a több, mint 28 esztendős Dash 8-311-est lehet-e és ha igen, pénzügyileg rentábilis-e kijavítani. A baleset körülményeit a kanadai légügyi hatóság, a Transportation Safety Board of Canada vizsgálja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!