Ikarus E94 Legóból

iho/közút   ·   2016.06.05. 13:45
legobusz0

Gyermekkoromban imádtam legózni (szerintem vagyunk így ezzel egy páran), és már akkor is a buszok voltak a nagy kedvencek, így legalább egy Ikarus, vagy inkább annak gondolt jármű mindig össze volt rakva. Sajnos az évek elteltek, a Lego már rég érintetlenül hever a szekrény mélyén, de szerencsére nem várt mindenhol ez a sanyarú sors a népszerű építőkockákra.

Horváth Gábornál legalább is biztosan nem, az úriember azok közé tartozik, akik ezt a játékot már professzionális szinten űzik, a lenyűgöző alkotásait itt, illetve flickr-galériájában lehet megtekinteni. A sok remekmű közül mi most az egyik kedvencünket, a háromtengelyes E94-t emelnénk ki, bár a későbbiekben szeretnénk majd más hazai vonatkozású járművet is bemutatni (más alkotóktól is).

Az E94 egy RC- (Radio Control) modell, ami azt jelenti, hogy nemcsak nézegetni vagy tologatni lehet, hanem abszolút működőképes; megy, tolat, kanyarodik, szerintem egy-két órát mindenki szemrebbenés nélkül el tudna játszani vele. A buszt Gábor részletesen bemutatja az oldalán, ahol kiemeli, igazi kihívást jelentett számára a megépítése, hiszen már maga a formavilág sem a legegyszerűbb, plusz a komplett hajtást be kellett passzírozni a nem túl tágas utastérbe.

Ikarus E94 Logóból – a képre kattintva galéria nyílik Horváth Gábor felvételeiből

Minden további magyarázat helyett beszéljenek inkább maguk a képek, valamint a videó, mi pedig ejtsünk néhány szót az eredeti járműről!

Az E94 az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár városi-elővárosi-helyközi típusa volt, 1994-ben mutatták be, a közel 15 méteres, háromtengelyes változat 1999-ben jelent meg és 2006-ig (majdnem a gyár bezárásáig) gyártásban is maradt. Kezdetben régi-, majd új homlok- és hátfallal is kapható volt, a Skandináv piacon mindkét változat ismert, itthon viszont csak az utóbbiból sikerült eladni néhány darabot, ezek a Tisza, a Kunság, az Alba és a Kisalföld Volánokhoz kerültek. Az összes hazai példány alatt Scania-gépészet teszi a dolgát, bár a régi homlokfalas példányok még elérhetők voltak Volvo alvázon is.

Kapcsolódó hírek