A hazai szemnek még szokatlan, ha egy Ikarus 200-as kiglancolt nosztalgiajárműként jelenik meg, de ne feledjük; a típuscsalád lassan-lassan már fél évszázados múltra tekint vissza, így igazából az a csoda – és közlekedésbarátként mindenképpen becsüljük meg –, hogy ilyen buszokból még sok száz közlekedik a magyar utakon. A típuscsalád laprugós példányainak csillaga viszont szépen lassan leáldozik; 266-osból már csak néhány tucat közlekedik menetrend szerinti forgalomban; a legtöbb a Borsod és a Kunság Volánnál, illetve néhány a Nógrád, a Somló, a Pannon és a Gemenc Volánoknál.

1972 és 1990 között több mint 5100 Ikarus 266-ost állítottak hadrendbe a Volánok, így a vidéki közlekedés egyik ikonjává vált – valószínűleg generációkban hagyott mély nyomokat egy-egy emlékezetes, pattogós utazás például a nagyszülők, rokon meglátogatása, vagy akár napi munkába, iskolába járás során.

Ennyi év után tulajdonképpen időszerű is volt emléket állítani a típusnak, ezt az úttörő szerepet pedig a Kapos Volán vállalta magára, mégpedig annak apropóján, hogy hatvanöt évvel ezelőtt alapították meg a cég jogelődjét. A munkálatokat – az újabban midibuszgyártással is kacérkodóKapos Járműgyártó és Javító Zrt. kapta meg, ami így a képek alapján kiváló döntésnek bizonyult, a cég szakemberei kiváló munkát végeztek. Ezúton a Facebookra kitett képeikből közlünk válogatást:

A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Kapos Járműgyártó és Javító Zrt.)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!