Az 5,3 milliárd forint értékű kutatási, fejlesztési és innovációs (K+F+I) projektet saját forrásból és uniós támogatásból hajtják végre.

Négyéves kutatás-fejlesztési projekt indult a Magyar Suzuki Zrt. vezetésével. Az autógyárból, egyetemekből, nonprofit kutatóhelyből és beszállítókból innovációs hálózat jön létre. A projekt megvalósítása során a tervek szerint az esztergomi autógyárban hálózatba kapcsolják a hegesztőrobotokat, hatékonyabbá teszik a gyáron belüli, illetve a gyárat és a beszállítókat összekapcsoló logisztikai rendszert, előkészítik a lézerhegesztés bevezetését, valamint új, költségtakarékos polimereket fejlesztenek a gépkocsigyártáshoz.

A fejlesztések eredményeként a gyár korszerű, versenyképes, biztonságos tesztelt prototípust állít elő, amelynek súlya kicsi, fogyasztása és környezetterhelése csekély, karbantartási és javítási igénye minimális, széles körű kényelmi és egyéb szolgáltatásokat nyújt a vezető és az utasok számára, továbbá a benne felhasznált anyagok 95 százaléka újrahasznosítható.

A K+F+I fejlesztést megvalósító konzorcium a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program „K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések” pályázatán nyert európai uniós támogatást. A támogatási szerződést aláíró konzorcium tagjai a Magyar Suzuki Zrt. mellett a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., a Pemű Műanyagipari Zrt., valamint a Pázmány Péter Katolikus Egyetem. A projekt megvalósításához 2,712 milliárd forint saját forrás áll rendelkezésre, amit az Európai Unió 2,596 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással dupláz meg.

A Magyar Suzuki Zrt. 2015-ben 1,976 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 28 százalékkal haladva meg az előző évit. A Suzuki az elmúlt 25 év alatt 1,7 milliárd eurót ruházott be.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!