Mint arról a csütörtökön megjelent cikkünkben már beszámoltunk, a 408 203-as mozdony július 17-én végre elhagyhatta a dombóvári fűtőházat, ahol újraélesztése már tavaly óta zajlott. Ezúttal a Dombóvár és Szentlőrinc között tartott, sikeres futópróbáján készített felvételeinket tesszük közzé. Jennifer előéletével korábban már foglalkoztunk. A hét éves kényszerpihenőjét a Púpos eredetileg a dízelmotor-vízszivattyújának meghibásodásával „kezdte” 2007-ben. Dombóváron a mozdonyszekrényének rendbehozatalán kívül felújították a vezetőállását is.

Érkezés után gépészeti ellenőrzéseket végeztek a Púposon Szentlőrincen<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a felvételeket a szerző készítette)</br>

Becenevét egyedisége miatt kapta: 1994-ben a Szolnoki Járműjavító és a Ganz Hunslet együttműködésével Jenbacher J316DS típusú dízelmotort építettek bele. Több vasútbarát is megjegyezte, hogy csendes járása miatt nem is „igazi” Púpos többé, hiszen nem olyan a hangja, mint a többinek.

Várakozás a kijáratra Dombóvár felé, Szentlőrinc talán egyik legkevesebbet használt vágányán

A 203-as szinte még neki sem rugaszkodott a futópróbájának, de már akkor futótűzként terjedt, hogy valószínűleg az augusztus végéig, Győr és Siófok között közlekedő 1987/1988-as vonatpár új gépe lesz, mivel az állandósult 408 235-ös sajnos olyan mértékű javításra szorul, hogy „hidegen” hatvani telephelyére kellett továbbítani. Gyanúnk szerencsére beigazolódott: július 18-án este az 1988-ast már Jennifer vitte fel Győrbe!

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!