Hangsúlyozták, hogy az érintett rendszerek újraindítása folyamatban van, a koronavírus okozta járványhelyzet és a kibertámadás ellenére az új járművek gyártása, a járművek karbantartása továbbra is biztosított.

A tájékoztatás szerint a cég belső ellenőrzési rendszere feltárta, hogy a cégcsoport informatikai hálózatát rosszindulatú szoftvertámadás (malware) érte, amely nagy valószínűséggel adatszivárgáshoz vezetett, a nagyságrend meghatározásához további vizsgálat szükséges.

(illusztráció: Vörös Attila)

A Stadler azt feltételezi, hogy az incidens egy ismeretlen elkövetők által végrehajtott, professzionálisan szervezett támadás eredménye. Az elkövetők a Stadlertől nagy mennyiségű pénzt követelnek, és azzal fenyegetik a vállalatcsoportot, hogy a megszerzett adatok nyilvánosságra hozatalával károkat okoznak a társaságnak és munkavállalóinak egyaránt. A Stadler a szükséges biztonsági intézkedéseket azonnal megtette, az ügy kezelésébe külső szakértőkből álló csapatot, illetve az illetékes hatóságokat vontak be. A társaság biztonsági mentései teljes egészében hozzáférhetők és működőképesek.

A Stadler Magyarországon három leányvállalattal van jelen. A 2005-ben alapított Stadler Trains Magyarország Kft. a vállalatcsoport vezérképviseletét és értékesítési feladatait látja el. A Stadler karbantartó bázisa 2007-ben kezdte meg működését Pusztaszabolcson, a Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. 2014-ben forgóvázfelújítással és -gyártással egészítette ki tevékenységét Szolnokon. A Stadler Szolnok Kft. 2009-ben jött létre, amely a vállalatcsoport legnagyobb kocsiszekrénygyára.

A magyar vasúti hálózaton 143 Stadler gyártású Flirt motorvonat közlekedik a MÁV és a GYSEV kötelékében, gyártás alatt áll a MÁV-Start megrendelésére negyven emeletes KISS motorvonat, továbbá nyolc tram-train.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!