A DAKK jogelőd vállalatai közül először a Körös Volán még az ezredforduló előtt vált meg a típustól (lássuk be, a legmániákusabb buszbarátokon kívül nemigen tudnánk olyan embert mutatni, aki szerette volna ezeket a járműveket), a szegedi székhelyű Tisza Volán ugyanezt hat, a bajai Bács Volán pedig hét évvel később tette meg. Ugyanebben az időszakban a Kunság Volánnál legalább 45 laprugós jármű közlekedett.

Várakozás a kiskőrösi autóbusz állomáson. A képre kattintva galéria nyílik (a szerző felvételei)

A kecskeméti volánosok az elmúlt években több társvállalattól szereztek be korszerűbb, légrugós kivitelű használt Ikarusokat, amelyek egyre jobban szorították ki laprugós társaikat. A DAKK idei beszerzései keretében forgalomba állított új járművek pedig végképp eldöntötték: a harminc éves járgányok levonulnak a kunsági térségből is.

Az biztos, ha vannak, voltak buszok, amelyeket egy szett tyúkitatós (sic) dísztárcsával lehetett optikai tuningolni, akkor ezek a 266-osok azok voltak. Egyúttal arra sem fogunk már magyarázatot kapni, miért szereltek ezekbe a buszokba az ablakok mellé kapaszkodókat, és ha már szereltek, akkor miért nem végig egyforma magasra... Ha ez utóbbi rejtélyre tudják a választ, ne tartsák magukban! Várjuk a kommentekben!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!