(fotó: Magnus Aircraft)

Átadták a Magnus Aircraft pécsi gyárának második ütemét, a kompozit-üzemet. A Magnus Aircraft Zrt. két év alatt mintegy hatmilliárd forintot fordított beruházásra, kétmilliárd forintos kormányzati támogatás mellett, a pécs-pogányi reptéren. A hétfőn átadott, kompozit elemek gyártására alkalmas, 5100 négyzetméteres üzem mellett korábban már elkészült egy 1900 négyzetméteres összeszerelő egység és egy 300 négyzetméteres irodahelyiség is.

A kisebb gyártórészben tavaly október végén indult el a termelés, a magyar fejlesztésű, kompozit testű repülőgépek előállításával foglalkozó kompozit egység pedig a próbaüzem időszakában van. A tervek szerint jövőre már teljes kapacitással tud működni kompozitgyár, és akár több mint kétszáz – nagyobbrészt exportra szánt – repülőgép előállítását teszi lehetővé. A vállalat emellett igyekszik minden olyan iparágat kiszolgálni, amely kompozitelemeket igényel termékeihez.

A cég tulajdonosa, Tarány Gábor (fotó: MTI/Sóki Tamás)

A kormány kiemelt ágazatnak tekinti a repülőgépipart, el szeretné érni, hogy Magyarország ne csak az autóipar, a közúti járműipar, hanem a repülőgépipar nyertesévé is váljon - jelentette ki az innovációs és technológiai miniszter az átadáson. Palkovics László elmondta, a repülőgépipar fejlődése is jelentős a magyar gazdaság egyik kiemelkedő területének számító autóipar mellett, csak az utóbbi egy évben az Airbus, a Lufthansa Technik, Rolls Royce is indított beruházásokat Magyarországon.

A kedvező változások is hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar kormány mintegy háromnegyed évvel ezelőtt létrehozta a Légiközlekedési és Repülőgépipari Tanácsot, amely a repülőgépipari stratégiájának elkészítését tűzte ki célul - mondta.

Boros László vezérigazgató azt mondta, a magyar tulajdonú Magnus ma már nemzetközileg elismert, termékei keresettek, leányvállalatainak köszönhetően a világ minden földrészén jelen van saját fejlesztésű Fusion típusaival. Kiemelte: nagy fejlődés előtt áll a vállalat, ami a munkatársak elhivatottságának, profizmusának is köszönhető amellett, hogy a legkorszerűbb technológiát alkalmazzák a pécs-pogányi egységekben.

Az átadott kompozitcsarnok

Tarány Gábor tulajdonos azt mondta, szeretnék bizonyítani komoly létjogosultságukat a repülőgépiparban, és azt, hogy egy magyar fejlesztésű repülőgép sikeres lehet, arra pedig a magyarok büszkék lehetnek.

A vállalat nyár végén jelentette be, hogy megrendelték az első példányt a magyar fejlesztésű, kompozittestű repülőgépeiből. A vállalatnál hetvenen dolgoznak, de az év végén várhatóan már több mint száz munkatársra lesz szüksége a cégnek, míg 2020 második felében akár 150 embernek is munkát adhat a Magnus Pécsen.

Nagy a konkurencia, de a típus megtalálhatja a piacát (fotó: Dombi Mihály)

Amint portálunk megírta, az idei szegedi repülőnapon a cég kereskedelmi igazgatója, Hazafi Sándor hangsúlyozta, komoly piaci sikere várható a típusnak, ami megmagyarázza a későbbre tervezett, akár évi hatvan-nyolcvan gépes gyártási tervet. A szinte teljesen kompozit építés révén a gép nagyon könnyű. Emellett a nem túl sokat fogyasztó és közönséges benzinnel üzemeltethető motor és a szárnyprofil kialakítása teszi lehetővé az alacsony költségű alap-műrepülőképzést, ami viszont hamarosan kötelezővé lesz az EASA felségterületén a nagygépes, főképp számítógépekkel operáló közforgalmi pilótáknak is, manuális készségeik fejlesztése érdekében. Ezért találhat a típus a konkurenciával zsúfolt piacon nagy lehetőségeket.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!