Az új rendszer alapjául szolgáló innovatív vezetőtájékoztató rendszert (DAS) már több vasúttársaság: a DB Cargo, a London Midland & Southern, valamint a Vossloh járműgyártó is alkalmazza, ez a találmány akár közúti rendszerekre is továbbfejleszthető. A nagyrészt magyar tesztelők, informatikusok, gépészmérnökök, villamosmérnökök, mechatronikai mérnökök és fizikusok közös munkájának eredményeként létrehozott iCOM Assist Mátyás Attila, a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest szoftverfejlesztési csoportvezetője szerint a magyar mérnökök világszínvonalú kutatás-fejlesztési tevékenységét bizonyítja.

Az iCOM Assist működésének vázlata (forrás: Knorr-Bremse)

A szoftver az utazás során folyamatosan információkkal látja el a mozdonyvezetőt az optimális energiafelhasználás érdekében. Az optimális sebesség megválasztásához a program felhasználja a menetrend adatait, a vonat tömegét és hosszát, a gyorsítási és fékezési karakterisztikákat, a gördülési és légellenállást, valamint a pályaemelkedést. Az iCOM Assist képes megadni az optimális menet- és fékkarállást, emellett javaslatot ad a különböző fékrendszerek (pneumatikus, elektrodinamikus) használatára.

Az iCOM Assist kijelzőegysége

Az állandó GPS-kapcsolat lehetővé teszi, hogy a műholdak követhessék a vonatot annak teljes útján, a GSM adatkapcsolat a forgalomirányítási adatokat teszi elérhetővé. Az iCOM Assist nem igényel költséges fedélzeti műszereket, csupán egy, az ablakra rögzíthető GPS antenna és egy tablet méretű kijelző szükséges hozzá. A szoftver számos újdonságot tartalmaz, a Knorr-Bremse több szabadalmi bejelentést is benyújtott az Európai Szabadalmi Hivatalhoz – áll a Knorr-Bremse sajtóközleményében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!