Állófogadáson látta vendégül partnereit és megrendelőit a közelmúltban a DB Cargo Hungária. A győri Schlichter villában tartott évzáró rendezvényen fotókiállítással emlékeztek a házigazdák a cég másfél évtizedére. Az eseményen Németh Nándor, a DB Cargo Hungária ügyvezetője felidézte a mérföldköveteket, és kiemelte a DB Cargo magyarországi leányvállalatának a hazai vasúti áruszállításban betöltött szerepét.

Németh Nándor szavaira hagyatkozva: „Kétezeregyben, egy szép nyári napon a DB vezérképviselőjével utaztunk, amikor értesítést kaptunk, hogy a DB Cargo Marktbereich Automotive megnyerte az Audi győri vasútüzemi kiszolgálására kiírt pályázatot. Ettől kezdve gyorsultak fel az események. Céget kellett alapítani, cégvezetőket, munkatársakat, mozdonyokat találni, hogy a tervezett időpontra tudjuk indítani a szolgáltatást...”

A mérföldkövek időrendi sorrendben:

  • 2001. december 12.: a cégbíróság bejegyezte Logistic Center Hungária Kft. néven az Audi vasútüzemének lebonyolításának kialakított céget. A cég első munkatársa Iván Eszter, a DB Cargo Hungária jelenlegi gazdasági vezetője.
  • 2002. január 1.: összeállt a csapat, és másnap két bérelt tolatómozdonnyal elkezdte a cég a szolgáltatást. Néhány hónappal később megérkezett Németországból az első három mozdonyuk, amelyek beüzemelése és engedélyeztetése után V60-as és V100-as, jellegzetes piros színű DB-s mozdonyokkal rendezték az Audi vagonjait. Kétezerkettő óta két pályázatuk győzedelmeskedett és jelenleg is ők szolgálják ki az Audit vasúti kocsikkal. Igaz, időközben cserélődtek a mozdonyok: jelenleg négy, remotorizált BR290-essel dolgoznak a gyár területén.
  • 2003: átveszik a DB tulajdonában lévő győri terminál üzemeltetését, amely a továbbiakban telephelyül és kiinduló pontul szolgál a vasútüzemi munkák ellátásához.
  • 2005: a Logistic Center Hungária (LCH) vontatásszolgáltatóként bekapcsolódik a magyarországi vasútépítési munkákba.
  • 2009: a cég megszerzi az országos vasúti árufuvarozási engedélyt és hozzá a biztonsági tanúsítványt, amelynek birtokában egyre többször közlekednek Magyarország vasútvonalain, sőt az árbevétel nagyobb részét már a trakciós üzletág adja. Tevékenységi körét az LCH sikeres pályázatokkal bővíti tovább: a Mercedes gyár kecskeméti telepének kiszolgálása, a Glencore foktői vasútüzemének ellátása (amelyhez már harminc kilométer vasúti vontatás is tartozik), és évek óta sikeresen működteti a győri és komáromi térségben a vállalatok last mile kiszolgálását.
  • 2012 júniusa: a cég neve DB Schenker Hungária Kft-re változik.
  • 2016. január 1.: a Deutsche Bahn (DB) vasúti szállítási üzletága immáron DB Cargo néven működik. Ennek következményeként a DB Schenker Rail Hungária Kft. az év tavaszától a DB Cargo Hungária Kft. nevet veszi fel.

Vörös Attila felvétele a DB Cargo Hungária Schlichter villabeli fotókiállításán is főhelyet kapott: a kecskeméti Mercedes-gyár kiszolgálása 2013. január 9-én

A DB Cargo Hungária Kft. az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül, kisvállalkozásból középvállalkozása fejlődött, jelenleg 167 munkatársat foglalkoztat. A fogadáson az ügyvezetés név szerint is köszöntötte a kezdetektől a cégnél dolgozó kollégákat, jelesül:

  • Bertalan Zoltán József diszponenst,
  • Hajostek Mátyás vonali tolatásvezetőt,
  • Iván Eszter gazdasági vezetőt,
  • Magas Róbert mozdonyvezetőt,
  • Nagy Dénes jelzőőrt,
  • Pénzváltó Géza vasútbiztonsági vezetőt,
  • Svéger Attila mozdonyvezetőt,
  • Szarvas László vasútforgalmi részlegvezetőt,
  • Takács Ferenc hálózati üzemirányítót,
  • Takács Katalin vasútforgalmi részlegvezetőt
  • és Tompa Ernő tolatásvezetőt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!