Kis lépés egy mozdonynak, de hatalmas lépés a vasútnak
Európa első, rendszeres automata üzemre alkalmas mozdonyaként értelmezi Vectronját a DB.
Európa első, rendszeres automata üzemre alkalmas mozdonyaként értelmezi Vectronját a DB.
Annak ellenére, hogy az uniós közlekedéspolitika egyik legfontosabb célja évtizedek óta a vasúti áruszállítás piaci részesedésének növelése, az európai gazdasági problémák meglehetősen érzékenyen érintik a vasúti áruszállítást. Csökken a szektor piaci részaránya, a vállalatok leépítenek.
A Die Güterbahnen vasúti árufuvarozási szövetség kielemezte a megállapodást, rámutatva, hogy a hivatalba lépő kormány részéről nincsenek mennyiségi célok, egyértelmű prioritások vagy kötelező érvényű kötelezettségek a vasút fejlesztése iránt.
Egészen pontosan: a közlekedési szakminisztérium 8,25 millió eurót különített el a készülék „bemutatójának, tesztelésének és jóváhagyásának folytatására és befejezésére”. Az összeget a technológiához köthető számos kezdeményezés egyike, a DAC4EU konzorcium támogatására fordítják, bár az egyelőre nem világos, hogy ezen belül is konkrétan mire.
Az Európai Bizottság rábólintott a német nemzeti árufuvarozó vasúttársaságnak szánt, 1,9 milliárd euró értékű állami támogatási programra.
Ismét elröppent két év, így idén is összegyűlik Berlinben a vasútipar színe-java szeptember 24-e és 27-e között. Némi ízelítő.
A rendszer a rendezőpályaudvarokon való haladás közben olvassa le a járművek fontos üzemelési adatait, még hatékonyabbá téve a vasúti árufuvarozást.
Az uniós döntés következményeként 2025-től a saját anyagi forrásaiból kell üzemelnie a német állami vasúttársaság árufuvarozó leányvállalatának.
A Deutsche Bahn (DB) vasúti árufuvarozási ága 2025. január elsejétől alakul át.
A JLR, azaz a Jaguar Land Rover Automotive felvidéki gyárában alkalmanként 19 emeletes autószállítókocsit raknak meg Defender és Discovery modellekkel. Hetente pedig immáron nyolc blokkvonat indul a belgiumi északi-tengeri kikötőkbe. A teljes logisztikai láncot a DB Cargo Logistics, a DB Cargo leányvállalata kezeli.
A biokémiai vállalat a tesztfuvarokat követően már közvetlenül, vasúton szállítja új, leunai biofinomítójába a faanyagot.
Az észak-dániai kikötővárosból kompfuvarok is elérhetőek Norvégiába.
Németország és Görögország, valamint Törökország között még több vasúti fuvarlehetőség áll rendelkezésre.
Az Abu-Dzabi központú ADQ is érdeklődik a Deutsche Bahn (DB) logisztikai leányvállalatának felvásárlása iránt.
Az Antwerpen és Brugge városok egyesített kikötőjének részét képző területet kilenc zónára különítik el a konszolidált árumennyiségek és az üzemelés optimalizálása alapján.