A dán vasút (DSB) MY 1125 pályaszámú gépére, a Strabag, majd Santa Fé festésű Nohabjára a Kárpát Vasút Kft. egy 2010-es árverésen csapott le. A hazai Nohaboknál jóval idősebb gép 1957-ben épült, tengelyelrendezése is eltér a magyar mozdonyokétól: a hat tengelyből csak négy hajtott. Az (A1A)'(A1A)' képletű elrendezés a síkvidéki feladatok ellátásához ideális, remélhetően a hazai dombokkal is megbirkózik majd a gép.

Reményi Gyula felvételén Győrben tölti rövid várakozó idejét a mozdonyvonat

A mozdony Magyarországra vezető útja igen nehézkesen alakult, tehervonatba nem sorozhatták az alacsony futási sebessége miatt. Február huszadikán végre megmozdult a Nohab, Németországban az LTH magán-vasúttársaság gépe, Passautól Hegyeshalomig pedig a WLC mozdonya húzta. Hegyeshalomban a Kárpát Vasút Bobója állt a Nohab élére. Éjjel egy óra körül el is indult a mozdonyvonat a határállomásról, néhány óra múlva pedig a Bobó beállította az új szerzeményt a Keleti pályaudvar néhai fűtőháza, ma a G. Tim-Co. kocsijavító műhelye elé.

A Keleti pályaudvar fűtőháza előtt<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

A Nohabot a közeljövőben Dombóvárra húzzák, ahol felszerelik majd EVM-120 vonatbefolyásoló berendezéssel. Információink szerint rövidesen már önálló munkavégzés közben is láthatjuk a Santa Fé festésű mozdonyt, a Kárpát Vasút egy márciusi kitolózáskor már számít a mozdonyára.