Az egy matróz hiánya miatt pedig a Hableány alkalmatlan volt a hajózásra – írja az Index egy szakértői anyagra hivatkozva. A hiányosság már a korábbi hajóbizonyítványba is bekerült.

Ráadásul radarral sem volt felszerelve, a körkilátást pedig a felső fedélzeten elhelyezett ponyva és kémény részben korlátozta. A katasztrófa megtörténtét szintén elősegítette, hogy a Viking Sigyn vészjelző rendszererére nem reagált senki, pedig már másfél perccel a baleset előtt riasztott, hogy túl közel van a szállodahajó előtt egy másik jármű. De a Hableány sem adta le a megfelelő hangjelzéseket az előzésével kapcsolatban – nekik azért kellett volna öt rövid kürtszót leadni, mert egy másik hajó értesítés nélkül kezdett előzésbe.

A május 29-én történt balesetben a Hableány fedélzetén 33 dél-koreai utas és kétfős magyar legénység volt. Csak hét dél-koreai turista élte túl a tragédiát.

A Dunából kiemelt Hableányt útja a csepeli vizsgálóhelyszín felé (fotó: Vörös Attila)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!