Feleslegessé vált E91-esek tűntek fel (ismét) néhány internetes autókereskedésben, így például a mobile.de-n vagy az autoline.hu-n. A kis sárga buszokból jelenleg tizenötöt kínálnak eladásra egyenként 2600 eurós irányáron, ami valamivel több mint 800 ezer forintnak felel meg. Ez azt jelenti, hogy a teljes flotta hazahozatala és forgalomba állítása gyakorlatilag egy új elektromos magyar elektromos midi árának körülbelül tizedéből megúszható lenne. (A jelenleg még csak Budapesten futó Evopro C68E-hez hasonló típusból hamarosan négyet gyárt a cég Tatabányának, töltőoszlopokkal együtt több mint 666 millió forintért).

Gazdira várva (fotó: mobile.de)

Az E91 az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár egyik legsikeresebb modellje volt, 1997-től majdnem a termelés teljes megszüntetéséig gyártásban maradt, pontosan tíz évvel ezelőtt adták át az utolsót. Rigából érkezett a legnagyobb megrendelés erre a típusra: 2001 és 2004 között két részletben összesen százhatot vásároltak, a most eladásra kínált példányok az első szériából valók. A 16 év nem kevés, de ne feledjük, például a BKV nemrég még állított forgalomba hasonló korú használt buszokat és a közeljövőben is fog.

A hirdetésben a kilométeróra állásához 256 ezer 264 van beírva, bár a lefényképezett műszerfalon ennek több mint a duplája látható. Akárhogy is van, a képek alapján megkíméltnek tűnnek a járművek, a korróziótól sem kell tartani, hiszen a felépítmény rozsdamentes acélból készült, de a Rába alvázba beépített Mercedes-Benz motor is jó ajánlólevél lehet.

A típus itthon sajnos nem lett túl népszerű: egy bemutatópéldányt a Borsod Volán vásárolt meg, majd a Viszló Trans további hármat használtan, nemrégen pedig a Sedulitas Pro alakított át egy szintén használt, Norvégiából származó példányt elektromos üzeművé.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!