Jónéhány DC-3-as/C-47-es Oshkoshba is elrepült a normandiai ünnepségek után

Néhány napja zárult az aviatika legnagyobb évi eseménye, és Oshkosh most sem hazudtolta meg önmagát: rekord után rekord, idén 642 ezer ember látogatta meg a wiscinsini repülőteret és élvezte a napi repülőbemutatókat, ülte végig a találkozókat, főrumokat, műhelybeszélgetéseket és konferenciákat, vett részt a rengeteg egyéb rendezvényen – vagy csak közben sétált a több, mint tízezer repülőgép között a Wittman regionális repülőtéren.

Az idei év egyik szenzációja a most restaurált Twin Mustang

E hatalmas gépszámból 2758 szerepelt földi vagy/és égi bemutatókon, köztük, és ez Oshkosh egyik legizgalmasabb jellemzője, 1057 home-built volt, vagyis a pilótája maga építette, szerelte össze, de sok esetben ő volt a gép konstruktőre is…

A világháború két sikeres típusa: a haditengerészet Corsair és a légierők Mustang harci gépe

Az elképesztő számok továbbra is igazolják, hogy erre a nyári hétre ez a légikikötő a világon a legforgalmasabb: 11 napon át 16 ezer 807 gépmozgást regisztráltak, ami 127 fel- vagy leszállást jelent – óránként...

Príma fotó a Baronról: az Egyesült Államokban kedvelt magángép a cseh(szlovák) gyártmányú Albatros

Az is az oshkoshi nagyhét jellegzetessége, hogy szép számmal jelennek meg oldtimer repülőgépek, ez alkalommal a 939 közül 400 volt egykori katonai típus, többségükben második világháborús gép. El ne felejtsük, a Winnebago tó vizén 105 hidroplán vagy amfíbia ringatózott, az sem épp érdektelen, hogy a mezőnyben 62 műrepülőgép szerepelt, egy világbajnokság mezőnyének elég...

Patty Wagstaff, az amerikai műrepülővilág koronázatlan kiránynője

El ne felejtsük: 5500 önkéntes segítette a rendezők munkáját, 93 országból érkeztek külföldi látogatók, és 200 országból 1,6 millió néző kapcsolódott be az élő videó-közvetítésekbe.

A jó fotós bepillanthat egy katonai kötelék gépének fülkéjébe is... A fotón a Viharmadarak egyik F-16-osa

Természetesen ilyenkor naponta fellép valamelyik jeles amerikai katonai kötelék is, a legszebbek azonban talán azok a kötelékek, amikor együtt repül mondjuk egy második világháborús veterán a legfrissebb, legmodernebb mai harci géppel.

Ritka alakzat: az előtérben a Vietnamban is harcolt A-1 Skyraider, kísérője a mai földi támadó A-10-es

És persze ami Oshkosh és a portálunk kapcsolatát illeti: ismét ott volt a találkozón a magyar Bonanza-pilóta Póka Ferenc és barátja, Ricardo von Puttkammer, a kiváló repülőfotós, aki ez alkalommal ráadásul egy légifotózásra átalakított Baronról is készített príma felvételeket. És megintcsak az elmúlt évek hagyományainak megfelelően ezekből a képekből ismét megosztott néhányat az iho/repülés olvasóival – köszönet érte!

Az idei Oshkosh lezárásakor kezdődött – a jövő évi előkészítése

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!